Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Britta Hammarström - 3 maj 2011 09:36

Nu blev det väl i alla fall fel  - drar upp persiennerna den tredje maj och ser att snön faller i stora flingor!


  

I går kväll fick vännerna och jag lite extra underhållning. Vid 21-tiden ville gänget absolut ut i trädgården, jag släppte ut dem och de for fram till häcken. Ett par skall men sedan blev det tyst och de stod där och vädrade och lyssnade....

Jag gick ut och lyssnade. Det väsnades ordentligt i den torra vassen runt diket som går alldeles nära tomten, slutar ca 3-4 meter från mig. Vad i hela friden.... Är det något djur som har fastnat? Något trafikskadat? Gick ut och fram till där det lät. Såg en råbock som krumbuktade sig, krafsade med klövarna i backen, slängde med huvudet. Ett par sekunder undrade jag om han var sjuk eller skadad. Han brydde sig inte ett dyft om mig fast jag stod bara ca 3 m från honom. "Hör du grabben, hur är det fatt"? Vi stod och tittade på varandra en liten stund, han kom några steg närmare mig, vi tittade varandra vewrkligen rakt i fejset. "Du ser inte ut att ha skadat dig, what´s happening dude"? Då hörde jag mer prassel i vassen och såg den andra råbocken - där trillade pengen ner   Två bockar som slogs om reviret! (alltså hade den ene blivit av med plastpåsen). Jag flyttade mig lite för att inte störa, men de brydde sig fortfarande inte om mig, så jag gick närmare igen. Då (döööööhhhh) kom jag på att jag faktiskt kunde filma med tillefonen. Det var ju rätt mörkt, men blev lite ändå.

Till slut gav den ene upp och gick långsamt och majestätiskt ut på fältet - sen' höll de på och svor åt varandra en stund. Den andra sekvensen försökte jag rotera efteråt - men si det ville sig inte - gick att ändra i telefonen, men inte att spara i det läget. Sk-t samma, man hör dem i alla fall   

Under hela denna tid stod alla vännerna knäpptysta inne på tomten,ett par små "muff" när det brölades, men inte ett ljud när jag gick in igen heller. De såg bara väldigt uppmärksamma och nästan lite betänksamma ut - hajade tydligen att här hade det varit allvar - inget man skulle lägga sig i.


  http://www.youtube.com/watch?v=_NKEIteUFpU

Med lite god vilja så ser man...... det var lite för mörkt...

http://www.youtube.com/watch?v=6MpdyAFQa0o



 

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards