Direktlänk till inlägg 2 september 2011

I dag har man...

Av Britta Hammarström - 2 september 2011 20:13

...hunnit med mycket...

Frukost, datajobb,diverse telefonsamtal,fixade lite hemma,in med vännerna i bilen, åkte till handelsträdgård långt ut i tjottahejti på Färingsö, till klubben,promenad i klubbskogen,hem,hängde tvätt i trädgården,klippte gräs,kokade märgben,datajobb, fixade i huset, oljade en grind (två kvar + två trappor och däcket), vännerna fick middag och smaskade på märgben medan jag oljade grind och -stolpar. In med vännerna i bilen igen, till kyrkogården för att plantera en "kryssboll" på Peters grav. Städade bort trista pelargoner, lobelia mm - kryssbollen lyste upp!

Till skogs med vännerna, plockade lite svamp, hem, klippte färdigt planen utanför tomten, tog in torr tvätt, vek tvätt, rensade dagens svampskörd plus den svamp jag plockade i går, som låg grovrensad och väntade. Förvällde svampen, gav vännerna deras kex, satte på ugnen, förberedde middag och nu sitter jag här medan ugnen blir varm...


Här är Oxbergets Ragnar Lodbrok och en av hans kattkompisar - tack Ulla för bilden! Lille Ragnar, du är go´du.....

 


Och här har flickorna fredagsmys medan matte sliter....

 



 
 
Ingen bild

Duritzan

3 september 2011 20:41

PUH! Jag blev trött bara av att läsa om allt du gjort.
Själv har jag tävlat rallylydnad med tre av mina hundar idag plus litet smått spikande här hemma.

Britta Hammarström

3 september 2011 21:58

Kul! Gick det bra på rallylydnaden? Jag har anmält till tre tävlingar framöver - de första officiella för min del.

 
Ingen bild

Duritzan

4 september 2011 16:08

Det gick väl sådär. Sämst gick det med Tuva som tyckte att hon var gammal nog att bestämma själv när hon ville nosa runt och när hon ville göra som matte sa; det blev bara 24 p.
Ville som alltid går halvdant första gången vi går en bana och (nästan) perfekt när vi går den andra gången samlade 59 p. På tävling får man ju bara gå EN gång :-)
HD som tävlat en gång tidigare och är mer uppmärksam på matte än de äldre hundarna fick sitt andra kvalificerande resultat med 73p.
Sedan är det ju så att matte är mer intresserad av att ha roligt ihop med hundarna än av att träna in perfekta moment och då blir ju tävlingsresultaten därefter :-D

Britta Hammarström

4 september 2011 17:10

Men när man nu ändå tävlar så göööör det ju inget om det går bra - 73p är väl helt ok.
Och faktiskt - i rallylydnaden kan man ha roligt, även om man tränar perfektion - det är det som är det braiga med rallylydnaden :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards