Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Kors i karamellen...

Av Britta Hammarström - 30 januari 2011 16:21

...nu händer det saker!

Men vi börjar med gårdagen - då hände det inte så mycket.


Promenader i det vackra vädret - Stina gjorde "rävsprång" på fältet och grävde efter snnnorrrkkk..


Husscchh, det blev kallt, måste ruska på mig


Ööhh morsan, behöver du hjälp? Frust, snark, flämt, gräva, gräva...ja hugg i du!



Rafsa, rafsa, gräva, gräva....

Men Ferdin...ähh.... Hippie - hon nöjde sig med att lukta på en liten kvist.

  



Bitte i sina klädsamma små manschetter

  

  


Och så kommer vi till den dag som i dag är....

Så här såg det ut på promenaden i eftermiddags - vad ger ni mig för det? Triss i götar!  

(jodå, det var en collie med också )

  

Från vänster mamma Bitte, mormor Stina och dotter Skrållan

Så är det! Skrållan har flyttat hem igen - för gott  

Och det kommer att bli så bra så!

Hon gled in i flocken lika lätt som tidigare, precis som om hon funnits här hela tiden.


Puss mamma, är du lite glad att jag är hemma igen..

  


Chic inredningsdetalj....      Inte riktigt ā la Ernst kanske..

Undrar hur länge det dröjer innan TV-gubbsen vågar sig upp på taket...  


 
 
Duritzan

Duritzan

30 januari 2011 20:32

Ja, man säger ju att alla goda ting är tre. Och nu har du tre västgötar - kan det bli bättre sällskap till Hippie och dig?

http://www.duritzans.se

Britta Hammarström

30 januari 2011 20:53

Näppeligen :0)

 
Irene

Irene

31 januari 2011 22:18

Så mysigt med tre vättedamer på rad! Jag börjar tycka att det är alldeles väldigt fjuttigt med bara en vätte i huset - även om det ändå är bättre med en vätte än ingen alls!

..sen måste jag ju säga att Bitte är väldigt söt i sina manschetter!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Britta Hammarström

1 februari 2011 10:06

Självklart bättre med en vätte än ingen:0) Men jag rekommenderar verkligen en utökning av vättebeståndet!

Bitte hälsar att uppfattningen om hur söt hon är i manschetterna varierar.....
Men hon uthärdar stoiskt sina 15-min. manschett-promenader.

 
Duritzan

Duritzan

2 februari 2011 13:06

Irene: Jag instämmer verkligen i Brittas rekommendation! Jag har just nu fyra vuxna och skullen inte vilja vara utan någon av dem.

http://www.duritzans.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards