Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Britta Hammarström - 18 januari 2011 16:39

tisdag...

Men det finns ljusglimtar  - som texxempel att gatan är sandad - tadaaaa!   

Två man högt kom i förmiddags för att göra ren min spisfläkt. Njaaaa, inte direkt själva fläkten, den gör jag ren själv, d v s jag stoppar alla lösa delar i diskmaskinen, nä, det gällde fläkttrumman eller röret eller vad man nu säger.

Sålunda rengjordes vad som skulle rengöras - var förvånansvärt lite lortigt med tanke på att det var tolv (12!) år sedan det skedde senast.

Så fort sotarpojkarna försvunnit drog vi till skogs för en snabb promenad innan Bitte hade träff med sin sjukgymnast.


Kan ni höra henne?

"Näää, tyvääääärr tjejer, jag kan inte spela Monopol med er i eftermiddag - har tid hos min sjukgymnast - ja, ni förstår , det kaaaan jag  bara inte missa   "


Eftersom sotarpojkarna kom en halvtimme senare än dom skulle, blev det lite knappt om tid. Hann inte åka hem med Stina och Hippie, så dom fick följa med till Anna.

Och det var hur kul och spännande som helst. H. och S. tassade runt och undersökte rummen, tyst och snällt, Bitte klev med och förklarade......

När hon sedan traskade in i vattentanken - oj, vilka stora ögon de fick !

Båda två stod med nosarna tätt intill glaset och man riktigt hörde "men lilla vännen, är du verkligen ok där inne"?? "Ta't lugnt Bitte, mamma är här"!

Bitte viftade lite nonchalant med tassen - "ingen fara flickor, jag ska bara träna ett tag i denna häringa WTR:en  - ja,asså en water tread mill - eller lite simplare uttrycket - en vattentrask - kommer snart ut igen"!

Hippie och Stina satte respektive la sig bredvid tanken och tittade intresserat på när Bitte traskade.

När hon kom ut, blev hon ordentligt övernosad medan Anna torkade henne.

Bitte klev sedan upp på vibrationsmadrassen - den blev också noga undersökt av H. och S. - befanns rätt ok och båda ägnade sig mest åt att pussa lite på Anna och sniffa lite på Bitte.

Bitte stod och blev vibrerad i 30sek intervaller,i olika hastigheter, sist görs en flera minuter lång, långsam vib.  medan hon sitter ner.

Då kunde inte Stina hålla sig längre - "jag måste bara prova"! Och så hoppade hon upp, satte sig intill Bitte och såg väldigt nöjd ut. "schysst pryl, killar dödsskönt i tassarna".


Nästa pass blir på fredag. Då både Hippie och Stina skötte sig så galant, får de nog följa med då också.





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards