Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Britta Hammarström - 22 januari 2011 13:40

..is my middle name   

Promenerade vännerna i går förmiddag - på Skytteholms golfbana - ville ha lite omväxling och faktiskt fanns där t o m vissa partier med barmark, och mycket harpluttar.......

Gick där i godan ro, efter promenaden var det dags att åka till Anna för Bittes gympa. Då ringer mobilen...

Det är Anna....som väldigt vänligt säger "jag undrar om vi kanske inte har riktigt samma uppfattning om tiden".....

"Klockan 13", säger jag och har inte en tanke på att det kan röra sig om någon annan tid.

"Nja, jag har antecknat 11 30", säger Anna.

Gulp, svälj....Visst fanken, vi tog ju en annan tid. Som jag noga noterade i almanackan, men vad hjälper det när man inte kollar......för vi skulle ju vara där kl 13, eller hur    

Gjorde en pudel........

Vi bestämde måndag 10 15 i stället och jag hasade tillbaka till bilen med vännerna och kände mig urfånig...   


Dagarna masar sig förbi - jag tycker att livet känns så förb... begränsat!! Man kan inte göra någonting!! Bara ägna tiden åt att hitta "gåbara" promenadställen.

Nåja, i torsdags åkte jag tunnelbana! Redan andra gången på bara ett par månader....

Åkte till Odenplan och traskade sedan till Ortopedingenjörerna på Västmannagatan. Där har jag fått mina sulor, eller fotbäddar som det så vackert heter numera och där kan jag också beställa orthos till min eländiga vänsterhand.

Vilket jag gjorde - kommer att se ut ungefär som Darth Vader med den på   den är svart, går en bit upp på underarmen, upp till knogarna, även tummen är inblandad.

Men den ger säkert ett utmärkt stöd när man jobbar.


I går umgicks jag med två av mina barnbarn. Hämtade Eli på dagis, Lisa kom direkt från plugget - vi käkade ugnsstekta kycklingklubbor och klyftpotatis, massor med god glass till efterrätt. Lite snack efter maten, sedan åkte vi hem till Ettans väg, där Eli nattades. När han sov gott åkte jag hem. Föräldrarna var på doktorspromovering med efterföljande middag.

Tja, en del saker kan man ju göra och det är alltid lika trevligt att träffa barnbarnen.....men jag vill kunna göra mer "utesaker"!

Baskade sk-tvinter  den har dock en fördel - rena hundar!!



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards