Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Nu börjar vi kvickna till!

Av Britta Hammarström - 19 januari 2011 19:03

8 ekipage på sökträningen i dag - jojomensan!

Vi håller oss fortfarande till klubben, men i dag kunde vi faktiskt träna i början av skogen. Mycket snö borta, t o m lite barmark här och var och i övrigt fast och hård snö, som höll fint för hundarna. Vi körde bara korta skick, men alla fungerade bra. Hippie håller ju på att glida in i skendräktighetsdimman, men tyckte ändå att det var rätt hejsan att träna.


Planerna är fortfarande livsfarliga och kommer att så förbli tills det blir en ordentlig töperiod till.


När jag hämtade Eli följdes jag av en fantastisk fullmåne - helt klart synlig redan 15.30

Får väl se om det dyker upp några varulvar....

Eller om man grips av mångalenskap......

Ähhh, man är nog lika galen som vanligt, märks nog ingen större skillnad   

(telefonbild tyvärr)

  


Satt och gnolade på John Fogertys "There's a bad moon rising

http://www.youtube.com/watch?v=0hr7FLVPorw&feature=related

den kan man lyssna på - och den här - om man vill ha lite tung-gung   


http://www.youtube.com/watch?v=MSoc0WZuc_Q





 
 
Britt-Marie

Britt-Marie

19 januari 2011 19:57

Jag såg också fullmånen. Helt enorm. Och vilket månsken!
Så härligt med sökträning. Fast i våra skogar är det för mycket skare än.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards