Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Ja kära nån´....

Av Britta Hammarström - 26 januari 2010 17:12


...sorterade diverse gamla kort.

Undrar stillsamt - vart tog den här bruden vägen???

Och vem är den gamla tanten som stirrar tillbaka på mig i spegeln varje dag  

Den långa klänningen hade jag t o m sytt själv - något jag har svårt att förstå i dag.

Kortet är från någon av alla de glada festerna på 70-talet - då var det lång klänning som gällde.

Det vänstra kortet är från 1968 - ja ja....

    

 
 
Ingen bild

Karin med Y,D och A

26 januari 2010 18:31

Har sagt det förr och säger det igen, det är aldrig jämvikt mellan det yttre och det inre. Fastän det inre har fått så mycket erfarenhet och visdom, så är insidan lika som förr.

 
Irene

Irene

27 januari 2010 08:28

Sytt själv?! Jag är djupt imponerad! Själv har jag inte ens en symaskin, syrran syr allt som behöver sys åt mig. Hon påstår att hon blir så nervös vid tanken på att jag skulle försöka själv. ;-)

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Britta

Britta

27 januari 2010 08:40

Det var då det Irene!
I dag handlar det mest om att sy de enklaste gardiner eller sy i knappar. Min symaskin står hos min dotter....
Jag sydde en del barnkläder och lite till mig själv - med god hjälp av betydligt mer kunniga grannar.

Har en väldigt sömnadsduktig svärdotter - hon kan sy allt!
Fort och lätt går det och snyggt blir det. En del människor "har gåvan" :0)

http://www.oxberget.se

 
Cissi

Cissi

27 januari 2010 13:10

Vilken snygg brud!! Så blev det ju en snygg och trevlig tant också ;-)

http://www.tripora.se

 
Britta

Britta

27 januari 2010 15:10

Äsch - tant som tant.....
Men en får tacke :0)

http://www.oxberget.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

27 januari 2010 17:20

Jädrans vilken kalaspingla, men du Britta jag tycker allt att du e dig lik. Vilket betyder fortfarande kalaspingla.
Kram från Colliepysen

http://colliepojken.blogg.se

 
Britta

Britta

27 januari 2010 19:16

Vilket par vi skulle vara Göte!

Snygg-Göte och kalaspinglan *fniss*

Puss på banannäsan!

http://www.oxberget.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards