Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Britta Hammarström - 31 januari 2010 16:26

...en duktig collieflicka?
Titta här !

I arla mogonväkten (ja arla och arla, 08 40) åkte vi mot Södertälje. Jag klantade mig och kollade inte färjans tidtabell - när vi kom till färjeläget visade det sig att det var rast   
Bara att vända och åka "landvägen" - no worries, vi hade gott om tid och var framme drygt en halvtimme innan vi skulle anmäla oss. Lite rastning av hundar, satte på småttingarna deras täcken och tog med Hippie upp till läktaren där tävlande i lydnadsklass II väntade. Vi hade startnummer 7. Platsliggningen gick galant!
Så var det bara att vänta. Hippie fick vara med på läktaren en stund, så blev det avkissning av alla tre, småfolket fick på sig täckena igen och gottade ner sig i fuskpälsen. Hippie och jag småknatade lite utanför ingången till ridhuset för att hålla Hippie varm.
Vår tur - jag tog av mig min långa varma täckjacka och klev modigt in, bara i tröja och väst - det blir så klumpigt att gå med bylsiga ytterkläder och programmet tar inte så många minuter.
Hippie var helt suverän - gick så otroligt fint och samlat - en liten härdsmälta blev det...
Apportering - Hippie galopperade ut, tog apporten, började galoppera tillbaka och så plötsligt ...var hon framme hos tävlingsledaren, som stod till höger om mig - Hippie tittade upp på henne "men hallå,du är ju inte min matte" och så släppte hon apporten.
Mea culpa, mea culpa, jag fann mig inte tillräckligt snabbt (som vanligt.....), annars kunde jag säkert ha räddat några poäng.
Men vad gör det - Hippie kom 4:a av 14 ekipage, med 170 poäng och ett förstapris   
Platsliggande                   10
Fritt följ                             9
Läggande under gång        10
Inkallande med ställande     8
"Rutan"                            10
Apportering                        0
Hopp - sitt-hopp                  9,5
Fjärrdirigering                      9
Helhetsintryck                   10

Du kan du Hippie-Snippie!

 
Som lite extra bonus kom domaren fram till mig, när vi väntade på prisutdelningen,
klappade mig på axeln och sa "så roligt det var att se dig och din collie - ett verkligt
trevligt och harmoniskt ekipage"........tja, vad säger man......  "Tack"..
Snabbrastning och så åkte vi till hemmaklubben - där var det collieträning i dag.
Jag hoppade över träningen, gick med alla tre i skogen och ägnade mig sedan åt att fika ihop med colliekamraterna.
Här vankades prinsesstårta - inte p g a Hippie - det var farmor-och farfarstårta - Mia och Ronny fick sitt första barnbarn, en liten Kasper, i går  
Så åkte vi hem -och såg den här vackra solnedgången.
 
Kanonbra ridhus att tävla i - rent och snyggt, och jättebra underlag att gå på.
  
Nu slappar vi resten av dagen - matte tänker ta sig en whisky före maten - jojomensan   

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards