Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Vad har mandrom pysslat med i dag då?

Av Britta Hammarström - 24 januari 2010 17:59

Ditt och datt.

Lite fotvandringar, lite träning.

Sedan drog jag till handelsmetropolen Vällingby - utmärkt ställe - lagom stort för mina behov   

Sammanstrålade där med son och sonson - inte så svårt att upptäcka dem om jag säger så - flaggstänger.....

Vi gick in på Ur och Penn. Sam blev, för ett tag sedan,  bestulen på sin  fina Citizen-klocka som han fick av mig när han fyllde 15 (nu är han 17) - turligt nog tog farmor även en försäkring - så i dag kunde Sam hämta ut en precis likadan klocka.


Vi fortsatte till Pallas konditori och fikade. Knökfullt med folk, men vi hittade ett bord. Här fanns gamlingar, mellangamlingar, ungdomar, en del småbarnfamiljer - en del med flera småttingar.

Tänkte att det är vist ordnat i naturen - man skall vara rätt ung och vid god vigör när man har småbarn - man minns ju hur det var   

Här fanns provkarta på allt från små prydliga barn som stillsamt sörplade i sig mjölk choklad eller annat, till illröd,ormande,förbannad och  svettig 3-åring som en lika svettig mamma försökte få på ytterkläderna, sovande baby i vagn och cirkus 1-åring i barnstol som högljutt

och viftande med alla lemmar,  förklarade att det gick för långsamt med matningen.


Vi skiljdes åt utanför Pallas och jag travade in på Åhléns och tjackade upp mig på en ny plånbok - den gamla är verkligen "trött".


Vännerna hade lite synpunkter på sen ankomst när jag kom hem - middagen serverades ca 45 minuter efter vanlig tid -ujujujuj   

Efter en vända på fältet satte jag mig vid datorn och gjorde ett första försök att uppdatera min nya hemsida.

  Hohohoho - det sk......sig.... ja ni förstår, det gick inte så bra. Att lägga in ny text gick jättebra och jag sparade på rätt sätt, men när jag gick in i FTP-commander-programmet och skulla ladda över till cyberspace - hallååååååå - var är alla mina filer?

Fick man då ringa till Cissi, som snabbt ledde mig å rätta vägar - inte alls komplicerat - bara man vet var man skall titta   

Så nu är nyhetssidan uppdaterad.









Gå gärna in och till på Hilma och Sonys blogg - nya härliga bilder - tror ni att Hilma och hennes husse möjligen älskar varandra   

 
 
Ingen bild

Marianne K

24 januari 2010 18:49

Ee-h i vilken ålder hamnar mellangamlingar?
Undrande gamling.

 
Britta

Britta

24 januari 2010 19:38

Tja....
Det blir väl ungefär där du och jag är......:0)

http://www.oxberget.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

25 januari 2010 11:02

Tjenamoss Britta!!!
Hur e läget med dig idag? Själv e jag en tusan till gnällspik idag. Det tycker i alla fall matte. Jag tror att jag trivs med det, hur jag än låter så låter det vackert. Gnäll som skäll e musik i mina öron.
Ha en bra dag Britta!!! Fluffkram från Colliepojken!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Ingen bild

Karinmed Y,D och A

25 januari 2010 12:57

Vad glad jag blir att Hilma har det så himla bra eller ska vi döpa om det hilma bra. Sony verkar vara en just kille, det tycker jag bilderna visar. NU antar jag eftersom jag inte kan finska att det är hunden som heter Sony?

 
Britta

Britta

25 januari 2010 18:19

Men Göte! Vadan detta? Gnällspik! Su som brukar vara på topp för det mesta - måste kolla din blogg och se vad som händer....

Hihi Karin - Hilma bra! Det gillar jag :0)
Jo det är den gamble gossen som heter Sony - husse heter Pete och matte heter Krista (och katten heter Saara).

http://www.oxberget.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards