Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Britta Hammarström - 19 augusti 2009 17:01

Så där - bara två knegdagar kvar - fredag och tisdag nästa vecka.

I dag är det en normal dag igen - d v s mandrom kan göra vad jag vill :0)

Hu, det låter väldigt "von oben" - men efter att ha yrkesarbetat sedan 20 års ålder (med uppehåll för 11 årshemmavaro med barn, då jag även hade dagbarn) så är det bara så gudomligt att vara pangis :0)


"Ut i skogen skall vi gå"...

Sökgänget samlades i dag i Nyckelbyskogen - vi var så många att vi delade upp oss i två grupper.

Två dvärgschanuzer, en groenendal och så min Bitte i en grupp.

Malinois, flat,  två x  schäfer och en aussie i den andra.

Ändå var vi inte klara förrän framåt kl 13 (start 10). En del tid åt till vallning och upplägg, men söket är  tidskrävande.


Nu bestämde vi att framöver köra två dagar, vi som har två hundar att jobba med kan då träna båda utan att belasta en grupp med mer än en egen hund åt gången. Så nu kan jag träna med Bitte på tisdagar och Hippie på onsdagar - perfekt!

Turligt nog kan alla träna dagtid.


Hem och fikade med Lasse, planering av fredagens kräftskiva - mitt bidrag blir krustader med gräddstuvade kantareller.

Jagade runt med gräsklipparen på baksidan - så! nu är allt klippt för åtminstone en vecka framåt.


I morgon blir det träff med Alex, Ruben och Valle inkl. matte Birgitta på Nacka BK - för ringträning av mr Alex inför Vallentuna på söndag.

Suck! Har mina farhågor - blir förmodligen en gräddvisp till.....

Jag skall ju visa Skrållan också, men hon är inte lika mammagrisig som de andra. Älskar sin matte, men bodde ju faktiskt kvar här en månad längre än de andra och det betyder mycket under den perioden av en valps liv.


Kolla Cissi -en  västgöta-surikat :0)


Ständigt dessa aggressiva collies.....

En stackars liten 9-månaders västgötaspetstik är här farligt nära att bli söndersliten av två rasande collietikar!

Båda två naturligtvis hetsade till bristningsgränsen - har genomgått MH och tränar och tävlar både lydnad och "brucks" ;) Hemskt!!!!














Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards