Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Britta Hammarström - 30 augusti 2009 17:21

Så var vi hemma igen.

Frukost,  i stugan, hundrastning, varefter städning av stuga vidtog.

Jag drog i väg till styrelsemötet efter ett tag och Britta fortsatte feja.

När jag kom tillbaka tog vi en fika på stående fot - och då kom städinspektörskan!!!

Innan man lämnar stugorna på Herrfallet skall städning av stuga inspekteras!Och då menas inspekteras!

Här koms inte bara och kastas en blick, här kollas vartenda utrymme med lupp!

Blir städningen godkänd så får man tillbaka de deponerade 600 penningarna -om den inte godkänns fryser de förmodligen inne.

Vår städning var dock tillfyllest och vi fick våra stålar tillbaka.

Kändes som om man stod inför inkvisitionen.....


Fast rätt bra också, då vet man att här är det rent och snyggt när man kommer.

Jag måste säga att många av de stugor jag bebott under årens lopp har nog varit renare när jag åkt därifrån än när jag kom :0)

Herrfallet som anläggning rekommenderas å det varmaste!

Har tydligen ofta hundjippon inbokade.


Vid rastningen på morgonen mötte vi "kassör´n" d v s Ewa samt Karin och Susanne.

Med våra tre götar var det plötsligt 9 stycken som minglade runt och hade skoj.

9 stycken, varav bara några  kände varandra sedan tidigare - inga problem!


Så tuffade vi hemåt, jag avlevererade Britta och Ida vid hemmet i Järfälla, åkte vidare till Helgö och hämtade en glatt sjungande Hippie.

Packade upp, gav vännerna mat och lade mig raklång - sov inom 30 sek.

och sov i en timme.

Man blir liasom lite trötter av en sådan intensiv helg :0)



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards