Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Britta Hammarström - 27 augusti 2009 18:40

..är det dags för avresa till Herrfallet.

Sökgrupp 2 träffades på Lovön kl 10 - toppenväder och alla hundarna gick som klockor!

Jag hann med en prommis före söket - ajajaj, var där inte kantareller - vilken attans tur att man alltid har bajspåsar med sig :0)

Märks så väl att luftfuktigheten sjunkit rejält, luften är frisk och svalare och så lite lagom vind - hundarna piggnar till omedelbums.


Vid fikat konstaterades att i stort sett alla deltagarna skulle till Systemet efteråt :0) Jojo, vi är ju i "kräftans vänkrets" ;)

Birgitta och jag tog en benstäckare med våra fem vänner innan vi drog till Apoteket Röda Näsan.

Hemma blev det klippning av gräsmattor, tvättning av diverse golv (snabeldraken for runt i går), skurning av soptunna, tömdes i går och luktade inte rosor, så här i rötmånaden, om vi säger så....


Matning av vänner, lite urplockning och städning av bil, ilastning av utställningspryttlar, packning av kläder etc för helgen.

Vännerna tyckte att matte var en riktig trögmopp som inte visade några tecken på att företa någon mer promenad eller andra aktiviteter - "suck, bläng, suck, bläng".......

Inget hysteriskt farande runt - men man kan ju "läsa mellan raderna" :0)


Tog två fotbollar och gick utanför tomten (bolltillåtet område ;) och där fick det bli lite rajtantajtan.


Sa´ru´boll? Vi kommer!


 Åååkej, jag har den!


 Redo? Jag passar!


Ameen hallå morsan,nu har vi ju en boll - var me´lite nu då!!!!


Jag tror jag smäller av!!!! Ska´ru´pinka mitt i matchen???


Rackarns! Nu blev det lite körigt - två bollar! Vilken skall jag ta?


Här blev det lite action i matchen igen - röd boll var den som gällde!


 Plötsligt var gul boll med i spelet igen - och här blev det dött lopp mellan mor och dotter. Hippie lägger ner och låter götarna hållas...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards