Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Britta Hammarström - 9 augusti 2009 18:45

...höra syrsans sång...

sjöng Zarah Leander för länge sedan. Det är enda gemensamma nämnaren mellan oss två :0)

Upptäckte detta när Chris och jag gick med vännerna på fältet. C. sa "listen to all the crickets"!

"What crickets" sa då mandrom fånigt - och noterade att jag faktiskt inte hör dem längre. Visserligen har jag syrssurr i öronen hela tiden - men det heter tinnitus och i mitt fall är det inte särskilt besvärande, det finns dom som har detta betydligt värre.

Tänkte efter och mindes att när min pappa var precis så gammal som jag är nu, så hörde han inte heller syrsorna längre.

Ack ja - ålderdomen smyger sig på en - en bit i taget ;)


Har aldrig haft så vackra rosor som i år. Polyantarosorna blommar alltid rikligt och länge men de "äkta" rosorna har inte varit så överdådiga någon gång, som i år. De blev antagligen skrämda från vettet när de blev nedtrampade i våras - "här är det bäst att vi visar vad vi kan, innan människan skickar på oss en ny elefanthjord" :0)


På Sagogårdens blogg finns bilder på fina västgötaspetsflickor på utställning i Askersund.



Måste bara visa den här bilden som kom från Hilma i Finland - Hilma med ny leksak - hade det varit Bitte som haft den kanske man hunnit ta en bild innan den blivit slaktad :0)


Av Britta Hammarström - 9 augusti 2009 09:11

..blev 2:a bästa hane och tog CERT vid Ronneby-utställningen i helgen.

Megagrattis till uppfödarna Bettan och Olle Landfors och ägarna Anna-Lena och Bo Börsum :0)


Göte - han heter det :0)

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards