Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Britta Hammarström - 25 augusti 2009 20:36

...trollen?

Undrade vi när vi tog en redig skogssväng före tisdagskvällens lydnadsträning på klubben.


Hippie låg lugnt och tryggt under skotträningen. Hon spetsar öronen vid första skottet, sedan kopplar hon av helt och hållet.

Prövade också budföring med skott för första gången i dag.

Ett skott tog vi bara - och det kom precis innan hon var tillbaka hos mig - ingen reaktion! Hon vände inte ens på huvudet. Fick beröm av mig och så var det "hopp och lek, spring och ta henne" - då får hon tokspringa tillbaka till mottagaren igen och får beröm och gotter.

Sedan gick vi över till klass II-träning och gick igenom det programmet  - gick bra!

Bitte tränade jag appellydnaden med, hon är lite rostig på framförgåendet, men det lossnar fort märker jag, i övrigt duktig flicka!

Stina tog jag med upp i skogsbacken och hon fick göra uppletande med tennisbollar - hennes absoluta favoritgrej :0)

Dags att göra lite nytta här hemma...




Av Britta Hammarström - 25 augusti 2009 15:54

..om den dame som jag trodde var fru Manuel - visade sig vara kompis - inte fru.

Damen i fråga finns också med på flera bilder å Ms hemsida - jag tror inte att han bryter ihop för att jag kortvarigt gifte bort honom :0)

 Vi har utbytt lite mail och jag har fått fler bilder.

Förutom v-göte har han tibetansk terrier och whippet - Ms hundar verkar leva ett hyvens liv :0)


Av Britta Hammarström - 25 augusti 2009 08:20

..."göra en pudel" - en kungspudel :0)

Fingrarna slant och jag skrev "i bästa 75-årsåldern" om Valle, Ruben, och Alex´matte Birgitta - bästa 70-årsåldern skall det vara!!!

Förlåt Birgitta!


Ännu en sensommardag med kalasväder - enligt gårdagens DN skall det bli upp till 25 grader i dag.

Vi börjar dagen med en skogspromenad, så blir det sökgrupp 2-träff på klubben och vi 4 som är med där skall träna markeringar.

Ta hand om gänget igen och så skall jag åka och jobba.......

Sista gången i dag, i morgon kommer "ankaret" tillbaka - tur för teamet!


Alltså, var kommer alla märkliga drömmar ifrån?

Jag drömmer ofta och mycket och minns ofta drömmarna, åtminstone dagen efter.

I natt drömde jag att jag hade en västgötspetsvalp (jodå, de andra vännerna fanns kvar).

Nu skulle jag gå en valpkurs med den lilla nykomlingen och vem är intruktör på denna kurs?

Håll i er - min hjärna måste löpa amok på nätterna :0)


Jussi Björling!

Jodå, det var hovsångaren själv som var kursledare. Jovialisk och fryntlig - väldigt road av hundar.....

Jussi var väl inte alltid så fryntlig och jovialisk och inte vet jag om han gillade hundar - hur knäppt som helst.

In any case så vaknade jag innan kursen var slut :0)

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards