Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Ber att få önska...

Av Britta Hammarström - 29 november 2009 16:06

...en trevlig 1:a advent - även om dagen nästan är förbi. Ännu har det inte blivit någon glögg, kanske nästa lördag när mandrom är bjuden på adventskaffe hos trevliga grannar.


  


I dag ligger dimman tät över Ekerö, länge sedan jag såg sån´dimma - kan det möjligen förebåda omslag till kallare väder? Enligt DN skall det  t o m kunna handla om minusgrader nästa vecka - f-n trot' - tänk att kunna gå ut med vännerna utan att behöva duscha och torka........

...och tvätta stövlar. Bilen ser ut som om man kört den rakt genom en nyplöjd åker...


Kan inte riktigt släppa den här Jean-Francois Pignon - titta på det här You Tube-klippet! Det finns många...

http://www.youtube.com/watch?v=DLdJbxeFNs0


Jag såg honom första gången för två år sedan, också då var han i Globen (såg honom på TV - inte live - tyvärr). Då hade han ett helt annorlunda, men lika fascinerande program.


Iréne!  Jag tror faktiskt att den här "dervischdansen" vid matdags är speciellt typisk för västgötar - alla våra har gjort och gör det och jag vet ett antal till som gör likadant.


Nu går jag och tänder första adventsljuset!



 
 
The Miracle

The Miracle

29 november 2009 16:13

Passar på att önska dig detsamma, när jag ändå är här och tittar förbi! :-)

http://abimopectore.bloggplatsen.se

 
Britta

Britta

29 november 2009 16:31

Tack "The Miracle" och välkommen tillbaka :0)

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

Gunvor

29 november 2009 18:27

Önskar dig en bra fortsättning på dagen.
Här hade vi lite SOL på förmiddagen, Tog en tur till skogen med hundarna, och plockade ett par liter trattisar och ett par stycken vanliga gula kantareller. Sen var det slut med solen för denna gången. Mer regn är utlovat i natt och i morgon. Borås har haft något över nio soltimmar hittills i november, kanske blev det tio med dagens solglimt. Inte undra på att man blir trött. Det känns lite uppiggande med alla adventsljus ute och inne.

 
Ingen bild

Britta

29 november 2009 19:25

Hej Gunvor!
Vi hade sol ett par timmar också, innan dimman svepte in.
Trattisar och gula, och flera liter ! Oj, det var inte illa!
Det är ett bra tag sedan jag såg några - och då var dom rätt vattniga, inget att ha.
Visst är det fint med alla ljus, både ute och inne :0)
Men den här månaden är lika bedrövlig varje år - lika onödig som fästingar :0)

Ha det bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards