Alla inlägg den 18 november 2009

Av Britta Hammarström - 18 november 2009 22:51

Skippade söket i dag  - både kroppen och knoppen sa nej! Vi tar rast vila en vecka och hänger med nästa vecka igen.

Bestämdes att vi är på klubben även nästa onsdag. Blir det skruttväder är det skönt att kunna gå in i stugan efteråt.

Vovvarna ligger bra i bilarna med varmt under och täcken på sig om det är kallt.

Tog en skogssväng på morgonen, gjorde sedan strandhugg på Lidl och så hem. Städade, fixade med tvätten - kände att det var väldigt skönt att inte ägna 4 timmar åt sökträningen den här gången.

Så ringde Janne och sa att Eli var hängig, Pernilla skulle hämta honom på dagis. Jaha, ingen Eli heller, lite trist - men det gav mig ytterligare några timmar i splendid isolation och tid att dona lite mer här hemma.


Håller på med sista finputsningen på Rapportören - den bör vara färdig att gå till tryckeriet på fredag.

Åkte iväg till återvinningsstationen och langade den gamla trädgårdsbelysningen + lite annat. Svängde upp till klubben på hemvägen och gick på golfbanan. Vi var tillbaka kl 16 - då var det nermörkt och började dessutom regna kraftigt - igen!


Nu går jag och lägger mig - och läser några sidor i en G W Persson-bok, det brukar inte bli mer än ett par sidor.....


Släppte ut vännerna i trädgården medan jag gjorde mig i ordning för promenaden i morse - surikaterna höll på att smälla av innan jag kom ut och hämtade dom så att de fick hoppa in i bilen...



"Queen of the garden table" tog det med ro



När jag hämtade flickorna, klippte jag av de två sista rosenknopparna - undrar om dom orkar slå ut?


        

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards