Alla inlägg den 4 november 2009

Av Britta Hammarström - 4 november 2009 22:12


VEM tror ni är mamma till denne stilige unge man?Skrattande



  


Right! Det är Bitte!

Den ungen mannen är Oxbergets Karl Lejonhjärta/Routa och här är han på västgötaspetsträff i någon skog i Åbo, förra helgen.

Routa ser ut (och är också, enligt matte och husse) att vara av samma sort som sina syskon - glad, framåt, vänlig och energiskGlad

(ingen skugga över dig Ture - du gjorde ett kanonjobb och är en hyvens grabb,  men när det gäller utseendet så tog mamma Bitte för sig ordentligt...)


Tack Sabrina och Iiro för  positiva mail om Routa och för bilderna!

Nästa vår får Routa en liten (mänsklig) baby att "ta hand om" - det kommer han säkert att gilla !






Av Britta Hammarström - 4 november 2009 17:26

...men blir det inte värre än så här så grejar vi vallningshelgen.

Upptäckte i morse i duschen att jag hade röda prickar längs hela undersidan av armarna - tittade genast neråt magen (den är ju inte svår att hitta Flört) och visst! Där var samma röda prickar i den vanliga snibben neråt midjan (eller där den borde vara...)

Märkligt fenomen detta!

Varje gång jag får en virusinfektion dyker de här röda prickarna upp, lite som nässelutslag, alltid på samma ställen, inte så ilskna, men syns ändå tydligt. Efter några dagar, när de börjar blekna så kliar det lite, men bara lite.

Detta har jag "haft" så länge jag kan minnas. Frågade en duktig överläkare på Blackebergs sjukhus där jag jobbade i många år, om prickeriet. Hon förklarade att det hade med mitt immunförsvar att göra (fråga mig inte om sambandet....) men att jag tydligen hade ett "piggt" immunförsvar som jobbade på bra - jaha....


Färdigt med sjuksnack.


Fast lite mer kanske....

Trofast V70 klarade operationen väl och är nu kry och rask och har vinterdojor runt om.


Inget annat upphetsande har timat under dagen - prommis neråt sjön på förmidaggen, efter att snälla Birgitta skjutsat hem mig från Bosse Bildoktorn.

Broder Lars skjutsade mig tillbaka på e m för hämtning.

Har sorterat papper - jösses så fort det samlar ihop sig till en bunt bredvid datorn - hatar att ha

osorterade papper Skrikandes

Allt på plats nu.


Dags att fixa lite middag, kl 19 00 är det styrelsemöte i Villaägarföreningen - mötet hålls 5 hus längre upp på gatan - sehr bequem!

Skall försiktigt delge herrarna att mandrom tänker sluta sin karriär

                                                  

                              som sekretär

i och med nästa årsmöte - blir väl lite gny, men detta är mitt sjätte år på den här posten, känns som om det räcker.

Så mycket tid jag kommer att få över till hundar, träning och barnbarn nästa år - yiiipppeee!!

 




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards