Alla inlägg den 27 november 2009

Av Britta Hammarström - 27 november 2009 20:21

...är det när små västgötadamer får sin mat.

Dagen har förflutit i lugnt tempo. Det mest spännande var väl snabbt besök på SKK - för att hämta paket innehållande pryttlar från SKV:s butik, att visas och förhoppningsvis säljas i rasmontern på Stora Stockholm.

Paketet utgick från Maarit, som har hand om butiken, forslades till Stockholm av v-spetsägare som skulle träffa annan v-spetsägare (som jobbar på SKK) här, för parning.

Och jag hämtade paketet på SKK - tar med det till Lena Larsson i Mariefred på tisdag, (där Lena, jag och Karin skall träffas och kolla lite på vad som skall vara i montern i år) - och dääär går paketet i måål- d v s överlämnas till Karin som har "first duty" i montern lördag förmiddag 12/12.


Har just ätit middag - kalops! Som stått och kokat till sig någon timme - så himla gott



Och här kan ni se hur mina tre vänner inmundigar sina måltider....

Jag äter inte lika fort kan jag säga (men har ändå en ovana att äta lite för fort - grundlades då jag jobbade i hotellreception, där det alltid var så bråttom!)

 

http://www.youtube.com/watch?v=W2HfbNeBQMo


Nu skall jag ägna resten av kvällen åt att titta på nyinköpta "flickan som lekte med elden".

 















Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards