Alla inlägg den 19 november 2009

Av Britta Hammarström - 19 november 2009 17:59

... i de glimmande snår, sol, sol är det var jag går – en speleman, en hjärteglad, en speleman, en speleman är jag ...

 
Nu skall jag inte ta i så livstycket spricker - men lite så kändes  på förmiddagen - redan å morgonen, när man drog upp persiennerna och skådade ett ljusCool

Humör, livsandar och initiativkraft ökade med minst 80% på nolltid- otroligt så mycket bara en liten solglimt kan åstadkomma!


Birgitta och jag tog en skön vända på en behagligt tom golfbana vid klubben, lunchfika med lite ostpaj och så lite kort träning. Jag tog bara en vända på plan med Hippie - "jösses matte, skall vi jobba - härligt"!!

Åkte sedan hem och aktiverade småttingarna utanför trädgården. Ägnade sedan drygt en timme åt densamma (trädgården alltså), klippte och rensade lite, krattade in löv i häcken och under buskar.

Jag har inte så mycket löv på tomten, helt enkelt för att det inte finns så många träd därGlad. I vår klipper jag resten av det som skall bort och krattar bort det som maskarna inte halat ner i jorden.

Vännerna deltog intresserat i arbetet.


För ett par veckor sedan köpte jag en "kul grej" på Lidl. ett "ljusträd", d v s något som ser ut som en gran, när man böjt ut diverse tunna grenar på vilka det sitter mängder med små lampor. Tyckte att den kunde vara dekorativ på min mörka baksida. Jag har lite ljussslingor både på bak- och framsidan av huset, men den här var lite annorlunda och inget tjafs med kulörta lampor, blink och dylikt, bara vanliga smålampor.

Kartongen har stått i garaget hela tiden, nu tog jag fram den för att plocka upp ljusträdet och kika lite på det, se hur man anslöt o s v.

Öppnade den långa kartongen och skakade försiktigt på den - inget hände - skakade igen, lite hårdare - inget hände.

Kikade ner i kartongen, såg nada! Jag kände ju att det var en tyngd i kartongen, något måste finnas där - var eländet ihopfällt???

Tog i och skakade rejält - då hasade det fram en liten vit kartong - "men herreminje" en så lång kartong för en liten pluttlåda"???Förvånad

Öppnade lådan - i den låg en kontakt och en transformator - that´s it folks! Inte ett dyft mer fannsi kartongen....

Mmmhhmmm, dags för ett besök på Lidl.


Sanerade vännerna, släppte in dom och lovade dyrt och heligt att jag snart skulle vara tillbaka och drog till Lidl (som ligger väldigt nära mig).

Föreståndaren på Lidl, jätterar och förekommande, bytte genast ut min kartong mot en med rätt innehåll - trots att jag inte hade kvittot kvar - men han  konstaterade lugnt att "det är nog bara vi som säljer dom här" och så var saken biff.

Handlade lite, åkte och tvättade bilen och så hem till vännerna som otåligt väntade på middag.

Putsade lite silver, gnolade lite julsånger - jo,man börjar allt få lite julkänsla redan....


Rekommenderar ett besök på "collievänner" - se bland mina länkar. Där finns en som vanligt, välskriven, intelligent och upplysande artikel av Bodil Carlsson.





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards