Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Kottar!

Av Britta Hammarström - 24 november 2009 19:42

I dag blev det lite träning

( nu är hon igång igen, den hemska människan Flört)

Bitte höll på att spränga burdörren när hon insåg att hon skulle få på sig sin lilla "bikini" och leta folk - halleluja!

Vi var hela sex stycken i "den lilla sökgruppen" - som alltså inte är så liten längre, nu får vi införa anteckningsblock och struktur där också!

Alla var dock mycket disciplinerade, hundar värmdes upp och hämtades i god ordning, inga "vänteluckor" uppstod.


Vid fikat efteråt deltog ett antal övriga klubbkompisar som också var där och tränade lite olika saker.

Nu blev det upprop till träningstävling! Kul, det var längesedan. Det blir  en tocken den 5/12.


Efter kort rastning fick Hippie jobba lite på appellplan- lika glad hon!

Slutligen gick jag och Monica med våra vänner, mina tre och Monicas lilla rara pudelflicka Sassa en sväng på golfbanan. Stina fick stå över i dag, vi gör nåt´i morgon...


Och var kom nu rubriken "kottar" in i sammanhanget?

Jo - när vi var uppe i skogen och tränade sök, lät det plötsligt som om det kom hästar!!

Jag tittade, men  såg inga hästar, däremot såg jag grankottar som dråsade i backen - i stort sett oavbrutet ramlade det ned stora och små kottar - och dom lät!

Jag har aldrig tidigare sett så många kottar trilla på en gång. Det satt en del fåglar högt upp i träden och förmodligen "hjälpte dom till" med kottramlandet.

Är det så månne, att kottarna är "mogna"nu , fåglarna plockade frön ur dem och då trillar di ner?

Inget ämne värt vetenskaplig analys, utredning och skriftlig dokumentation - bara  en liten kul grej att fundera över när man åkte hemGlad

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards