Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

I hundvärlden.....

Av Britta Hammarström - 24 augusti 2009 19:02

 Först -

Tack för gratulationer!


...sker många trevliga möten:0)

Vad menar jag nu med det här om möten?

Jo, att man man hela tiden gör nya bekantskaper när man är ute och "gör saker" med sina fyrbeningar. På tävlingar, i träningsgrupper, på utställningar, både in- och utrikes....

En del av bekantskaperna förblir just detta, man ses lite då och då, hejar och förhör sig om hur det är med hundar etc. Små trevliga ögonblick, lite informationsutbyte och så önskar man varandra lycka till i fortsättningen.


En sådan bekantskap gjorde jag i Nyköping den 16/8.

Till  västgötaspetsringen  kom en lång, glatt leende man och hans lika glatt leende hustru.

Mannen heter Manuel Azabal (vad hustrun heter vet jag faktiskt inte), de bor i Caceres,Spanien, har flera hundar, bl a Spaniens första västgöte - Gaia, som kommer från Svedala kennel.

Wikipedia om Caceres:

Cáceres is a province of western Spain, in the northern part of the autonomous community of Extremadura. It is bordered by the provinces of Salamanca, Ávila, Toledo, and Badajoz, and by Portugal.

Its capital is the city of Cáceres. Other cities in the province include Plasencia and Trujillo, the birthplace of Francisco Pizarro González. See also List of municipalities in Cáceres. 411,531 people (2007) live in Cáceres, of whom one-fifth live in the capital.


Paret fotograferade flitigt, både hundar i ringen och utanför. Bl a mina och Bitte Sjö Svenssons.

De var helt lyriska över rasen som sådan, över sin egen göte och över att vara i Sverige och få se ett helt knippe götar.

Dagen efter skulle de åka till Birka och jag kunde berätta att min Bitte heter just Birka i stamtavlan.

Drömmen för Manuel var att kunna komma till Sverige och ställa ut Gaia här.


Nu har jag fått ett vänligt mail med bilderna på mina hundar .




Och här är fröken Gaia!

                   Mejor Cachorro de Raza y Segunda Mejor de Grupo 5     

 Bilden kommer från husses hemsida

och texten tyder jag till:

Bäst i Rasen-valp  och tvåa i grupp 5 - fint!

Har ingen aning om varför Gaias bild även ligger överst, men den går inte att ta bort - så hon får vara med i dubblett :0)

          


 
 
Cissi

Cissi

24 augusti 2009 21:01

Grattis i efterskott till resultaten i Vallentuna :-)

Vilken liten goding! Säger som vanligt: Synd dom har så korta ben ;)

Men för att göra sådana där trevliga möten behöver man vara trevlig själv, och det är du :-) men långt ifrån alla man möter på olika evenemang är tyvärr det.....

Ha en bra vecka och hoppas arbetet är över för den här gången!

http://www.tripora.se

 
Ingen bild

Britta

24 augusti 2009 22:15

Tack Cissi (rodnar...)
Du och Jerker tillhör också "de trevliga bekantskaperna" ;)

Men visst finns det personer som man inte vill ha närmare kontakt med! Har lärt mig att "sortera" och vet vem och vilka jag vill kommunicera med :0)
Resten klarar jag mig utmärkt utan.
Och dom klarar sig säkert utomordentligt bra utan mig ;)

 
Anita W

Anita W

25 augusti 2009 09:55

Hej Britta.
Går aldrig (95% i alla fall) aldrig in på bloggar (man blir ju så förbannad ibland och måste svara, bäst att inte veta, jo jag vet, det är att vara en struts)
Jag halkade in här eftersom Manuel skickade den till mig och undrade vad det stog
Jag vill bara säga att damen i fråga är bara en kompis, alltså inte MRS. Manuel. Är inte ens intresserad av hundar på "så sätt" (screeeeeem)
Tänkte du borde veta utifall du skickar iväg något "olämpligt"
Ha de ANITA

http://www.svedala2u.se

 
Ingen bild

Britta

25 augusti 2009 15:53

Tack för info Anita.
Uppfattad dem som ett par - men kompisar - ok!
Trevliga var de i alla fall och Manuel och jag har utbytt lite mail.
Visst selekterar man bloggläsandet - om man vill ha själsfriden i behåll :0)
Jag läser endast de bloggar som är värda något för mig - det finns hundratals som inte är det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards