Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Britta Hammarström - 8 maj 2012 19:40

...skaffa en kissemiss igen.....


Nej, nej, nej......bara en liten längtans tanke - jag tycker mycket om katter.

In any case träffade jag den här rara missen häromdagen, på kyrkogården. Den bor förmodligen på intilliggande gård. Pratsam som....ja som katten  , strök sig mot allt den kom åt, en kratta dög bra t ex. 


Vi konverserade varandra ett bra tag, så härligt med såna´här katter, som kommer och verkligen vill gosa och prata och inte drar osm en avlöning när man hövligt tilltalar dom. Den åmade omkring på marken, berättade en massa för mig och spann så det dånade.

 




" Du är en väldigt vacker och fin katt"!  "Mjjjkkkrrrrrjjaauuuu, tycker du verkligen det"?

   


"Frrrrr,ffffrrrrr - äsch, du säger nog så till alla katter".....






"Mjjjooppp, kul att träffas, men nu måste jag dra, viktigt ärende, ska ner i diket på sorkspaning"!

 



Bör vara, åtminstone delvis, en skogskatt - påminde väldigt mycket om salig Russin - Bettan och Olles tokroliga skogskatt.  

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards