Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Britta Hammarström - 10 mars 2012 18:24

...lilla Skrållan, vi har inte riktigt samma smak du och jag...

På promenaden å golfbanan vid klubben i dag, kom Skrållan plötsligt travande, lite sakta, med huvudet lågt.....

Såg att hon hade något i munnen - hon såg jättehemlig ut och hela hon sa "undrar om jag verkligen får ha den här"...?


"Kom lilla fröken, så får jag se vad du har i munnen" - hon kom - "spotta Skrållan" - Skrållan spottade....

och det här var vad hon hade i munnen   


 


Hemska matte konfiskerade bytet och la upp det högt i en trädklyka - någon fågel blir säkert glad....

Väldigt duktigt av Skrållan att komma med den alldeles väldigt avlidna sorken och fråga om hon fick ha den kvar - hon kunde ju lika gärna ha svalt den subito.


I övrigt har dagen förflutit lugnt - fika med Bettan och Olle på Helgö. Bettan och jag kollade hippies stygn, ser kanonfint ut! Jag låter det vara 2-3 dagar till, finns det kvar några knutar då, så pillar jag loss dem, brukar inte vara några problem.

De här stygnen ska ju försvinna av sig själv, men ibland kan det bli lite kvar. Hippie struntar nu fullständigt i såret och är antagligen ganska glad över att slippa bikinin, även om den var klart uthärdlig.

Efter fikat var vännerna och jag i trädgården i ett par timmar - började vårstäda - klippte hallonen (blev inte av härom dagen), krattade lite här och där, klippte lite mer - 8 grader varmt   

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards