Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Röda rosafletter....

Av Britta Hammarström - 19 augusti 2012 16:57

...d v s Excellent, blev det för både Ida, Bitte och Stina i dag i Eskilstuna. Inga CK för Ida och Bitte - Ida var bitvis lite för intresserad av matte utanför ringen - hade behövt trava renare - Bitte är mitt i skendräktigheten och domaren önskade lite mer "entusiasm" - håller med honom - Bitte brukar ha betydligt mer schvung i steget.

Stina fick förutom Excellent, CK och blev Bästa Veteran! Både jag och Idas matte var nöjda när vi lämnade utställningen. Men jag tror att det här med utställning får nog vara för Stina nu - hon är faktiskt 12 år om ett par månader och har väl travat i ringen nog i sina dar´. 


Domaren ja - vilken trevlig bekantskap - ny i rasen, Johan Andersson. Väldigt sympatisk, vänlig mot båd ehundar och  - ägare, dömde snabbt och effektivt, men absolut inte nonchalant. Gav (åtminstone mina hundar) bra och rättvisande kritik. Honom vill jag gärna se mer av  i västgötaspetsringen. Inte så många CK, men det ska ju inte gödslas med dem heller :0)



 



 



 
 
Ingen bild

Mathias och Nenya

19 augusti 2012 18:34

Grattis till er alla! Speciellt stort grattis till Ida med matte Britta:=)

Britta Hammarström

19 augusti 2012 19:51

Tack! Jag ska framföra - Britta var jätteglad över Excellent-rosetten!

 
Cissi

Cissi

21 augusti 2012 08:54

Grattis till fina resultat!!

Alltid roligt med en bra domare - tänk om alla var sådana, då skulle det vara ännu roligare att ställa hund :-)

http://www.tripora.se

Britta Hammarström

21 augusti 2012 09:27

Visst är det så. Men i b l a n d kritiseras domare lite onyanserat.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards