Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Britta Hammarström - 3 augusti 2012 21:24

...har inte bloggat sedan 21/7. Så blir det när man fastnar i Facebook-garnet....

Är i valet och kvalet om jag ska fortsätta att blogga, eller gå över till "Fejan" helt och hållet.

Bloggen har ju varit min dagbok, lite mer substans i den än när man slänger in en bild + inlägg på FB. 

Å ena sidan går det snabbare på FB, man behöver inte fixa och trixa med bilder, man kan - om man tycker att man har något att berätta - göra det subito på FB. Å andra sidan, i bloggen tar det mer tid, man ska tänka över (vilket inte alls är fel), man ska skriva, man ska redigera och lägga in bilder eller videosnuttar.


En sak som jag funderat över lite då och då är - kan man få ut alla sina inlägg på bloggen ? På t ex CD:n? Jag har faktiskt frågat Bloggplatsen via mail, men inte fått svar. På något sätt skulle jag vilja ha min dagbok i tryck eller på CD och inte bara i cyberspace. Hur länge finns den kvar där? Om Bloggplatsen upphör, vad händer då?


Och....på FB, hur länge kommer den att finnas? Och - mina inlägg, kan jag hämta hem dem på något sätt... ?


När man sitter på hemmet kan det ju vara lite kul att läsa sin dagbok - om man nu kan läsa då......

Och för barn och barnbarn kan det kanske vara lite roligt att se vad mor/farmor höll på med, även om vi träffas rätt ofta...


Jaha, jag får väl försöka lite mer att ta reda på detta.



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards