Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Britta Hammarström - 7 augusti 2012 16:50

...nu kom regnet......

Det regnade ju bara mesiga 12mm i går kväll och natt, kan väl inte vara nog   

Annars har dagen varit riktigt fin - hittills...

Jag har haft en hög med stenar som legat och glott på mig, i ett hörn av trädgården. Legat där i ett antal år, vet inte riktigt varför de kom dit ursprungligen. 

Anyway - orkade inte baxa upp alla bumlingar i skottkärran, det hade blivit ett antal turer med den, utan flyttade hela högen ca en meter - tungt   , bankade ner en liten träram runt den, hällde på jord och planterade några stenpartiväxter - tjosan! 


 

Och så här blev rabatten - f d malva-skogen   


Kunniga trädgårdsentusiaster vrider sig förmodligen i plågor   - men, man tager vad man haver och gör det man kan...eller tror att man kan....eller bara gör.....

Plankorna tillhör förresten mitt hopphinder, men jag behöver inte ett hinder på 1m höjd utan kunde sno två av plankorna , såga itu den ena - et voila ....


Under ca ett år har jag varit utan armbandsklocka. Flera personger har sagt "ähh, inte behöver man armbandsur, man har ju telefonen och det finns klockor överallt" !

Man vänjer sig väl, tänkte mandrom. Men inte har jag vant mig   Så i dag klev jag in till skrädderiet/kemtvätten/skomakeriet/klockbutiken/väskbutiken m m nere i centrum och inhandlade en alldeles vanlig armbandsklocka - underbart!!!!!


Den kan inte tala om för mig vad klockan är i Kuala lumpur just nu och det går inte att dyka med den till 100m djup och den har siffror - inget digitalt tjafs - jag är så nöjd, så nöjd    

   



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards