Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Dagarna ramlar på...

Av Britta Hammarström - 24 juni 2012 22:18

...midsommarfirandet ligger redan bakom oss - sommarsolståndet är passerat - nu går vi mot mörkare tider och kan börja se fram emot jul     ....   ....näää, skoja´ bara.... det är mycket sommar kvar!

Både i går och i dag har vännerna och jag legat i värre och tränat ordentligt - Colliekampen kryper allt närmare - där det ska tävlas både lägre klass sök och rallylydnad. Vi gör vårt bästa - det må gå hur det vill.


Efter morgonpromenad och innan vi åkte ut och tränade  dag roade sig alla fyra flickorna på tomten.


Bitte drog ett par varv med en tennisboll, satte sig sedan och funderade på livet i största allmänhet

 


Stina fick tag i en "bläckfisk" - och den fick det rätt skakigt ett tag....

   


Hon överlät den sedan till Hippie - nån´som vill ha dragkamp med en collie.....??


Oj! Ett nästan himmelsk ljus över Skrållan och Hippie

 


Skrållan ägnade sig sedan helhjärtat åt att nalla smultron

   


Lite pedikyr skadar aldrig...



Alla hundarna älskar "boll-i-snöre" - att kampa med, att jaga, att skutta runt med...

De får den efter avslutad träning - här är det t ex Skrållan som kör hårt med bollen.



Och Bitte....

   


Kolla vad jag hittade i skogen ! Inte många, inte stora, men tillräckligt att fräsa upp med lite grädde.

 


Och titta på "denna här"! Passionsblomman som jag fick av Nenya och Birks familj i slutet på förra sommaren.

Den planterades om tidigt i våras, har gett flera blommer sedan dess, men bara en åt gången - nu har det fått "spunk" - 8 knoppar och här tre blommor på en gång!


Sallys lillmatte Ida har fått ny kamera - en ungefär likadan Nikon som jag har - Ida håller på att "skjuta in sig" på den och det verkar gå riktigt bra!!

Här är Idas bilder på Skrållans framfart vid första vallningstillfället


Fult ös! Stackasr kossa.....


   


Skrållan knappar in på Mamma Mu...


Ojojoj....kullerbytta i en liten grop (det är inte kossan som sparkar) - där drog jag lite efter andan....

 


Men!!!! Tjohiiii! Här är Skrållan uppe igen och så är det full fart framåt igen.

     




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards