Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Britta Hammarström - 3 juni 2012 19:13

...blåst och kyla i Norrköping .....

På Mälarö BK i går var det både officiell collieutställning och lydnadstävling - i styv kuling, + 5 grader OCH ÖSREGN! Hela dagen.

Alla överlevde.....

För Fornborgens kennel gick det - trots vädret - finemang! Kolla hemsidan, www.fornborgen.se


I fredags kom Andrei och en kille till och rev ut mitt sovrumsgolv - kändes lite trist, eftersom det faktiskt inte är något fel alls på golvet - men fukt under en del. Vi tänkte först bara byta ca 10 kvadrat, men Andrei skakade på huvudet - vilket brukar innebära "det blir inte bra"!!! Och så beslöt vi att byta hela golvet - d v s 14 kvadrat.

Under laminatgolvet låg skumplast och under det, det gamla linoleumgolvet - vilket begränsat fuktskadan. Nu står allt "på tork", min kupévärmare är på när jag inte sover där.

Min (rätt stora) dubbelsäng baxades upp mot garderoben, så revs den delen bort. Snälla grabbarna ställde tillbaka min säng. så jag kan sova i rummet hela tiden, och så revs andra delen ut. Kvar är bara den del som ligger under garderoben (och den täcker i stort sett hela väggen), så den får skruvas loss och flyttas när de kommer nästa gång. Håhåjaja.....

Fick också bänkskivorna i köket bytta.


Vilken tur att man har ett gäng kontrollanter som övervakar jobbet    



Skrållan "Hallå! Han sliter bort bitar ur väggen"!!! Stina "Bevaka honom - jag hämtar matte"!




Bitte "jomen, utrustningen verkar ju rätt schysst"!

 




















Bitte "hörru Andrei, den där arbetsställningen är INTE ergonomiskt bra"!

   


Bitte "jaha ja, jag har alltid undrat vad människan har i den här lådan..."


 




Snygg ekskiva, tycker jag

 


Skrållan "preciiiis en sån´här skruvdragare har jag alltid önskat mig"!  





 







Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards