Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Britta Hammarström - 25 juni 2012 16:31

...gilla läget - vi får tydligen vänja oss vid mer och mer regn.......  

Mitt på dagen kom en liten retsam solglimt - hihi, så här KAN det vara - å´så började det regna igen....


Ska snart hänga på mig regnstället igen och ta vännerna på en simtur ute på fältet   

Men sen´! Ska jag ge mig själv en riktigt smarrig middag - koka späda grönsaker och några färskpotatisar och äta med den gräddstuvade svampen....mmmmm....

Till efterrätt blir det en stor skål smultron, som jag hann plocka i trädgården under regnuppehållet. Nix, de vita är inte omogna, utan just...vita smultron ! Nästan ännu godare än de röda.


 


Man kan ha det väldigt bra - trots vädret  

Av Britta Hammarström - 25 juni 2012 13:58

...var det att titta ut genom köksfönstret i morse - regnet verkligen vräkte ner   

 

Tankarna på att åka ut och träna liksom spolades bort....


Nä, vi åkte till skogs och gick en blöt men ändå skön promenad- och jag hittade rätt många fler kantareller och t o m en liten knubbig aspsopp. Kan inte påminna mig att jag plockat aspsopp i juni någon gång tidigare. Aspsoppen är en rätt god matsvamp, om man tar den när den är "ung". Används ibland som tryffelersättning.


Fick en bild till av Ida  - kolla in kotämjerskan  

 

Jag försöker få kossorna att ta ner farten, genom att sänka vallstaven och "tala snällt" med dom -  någonstans bakom dem är Skrållan och meningen är att hon också ska höra vad jag säger -  "saaaakta, saaakta".....


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards