Alla inlägg den 29 juni 2012

Av Britta Hammarström - 29 juni 2012 19:38

...kommer i min dagbok, att bli ihågkommen som "gräsklipparsommaren"   Man klipper och efter 4-5 dagar är det dags igen - jämrans så gräset växer....

Man kanske kan vänta längre, men gör jag det, så orkar varken jag eller gräsklipparen   I dag har jag i alla fall klippt rubbet! På bak- och framsidan och utanför tomten - man är nöjd! Men rätt ledbruten och hur mina händer ser ut ska vi bara inte taaala om   Men det lägger sig till i morgon.

Har tagit en lång,varm dusch och mjukat upp lederna - iförd morgonrock skall jag nu aväta sen  middag och dega framför TV:n resten av kvällen.


I morgon blir det rallylydnadsträning med Bitte och Skrållan. Har bestämt mig! Det blir ingen tävling med Hippie i Ystad - det känns alldeles för "gungigt" - både söket och lydnaden.Finns ingen anledning att pressa, vare sig henne eller mig. Hippie ska få en lång "time out", men inte bli soffpotatis för det - vi ska bara leka och ha skojsigt - och så viltspår - som är kravlöst - inte  enkelt ! Men utan krav på precision i lydnad m m - och hon tycker att det är hur kul som helst.



"Flygfoton" 

     


Man får njuta! Så här prydligt ser det bara ut ett par dagar...




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards