Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Britta Hammarström - 8 juni 2012 18:43

Just det - äntligen har jag hittat (med hjälp av min granne) en trimmer, där jag inte behöver svära ve och förbannelse över tråd som går av, försvinner in i spolen, inte matas fram (som den egentligen ska) etc etc...

Den här lilla behändiga krabaten köpte jag på Jula för 295 spänn !

 

Den ser lite ut som något ur en science-fictionfilm   men det är en riktig liten stridis! Batteridriven, INGA J-A TRÅDAR, finns även en liten häcksaxmojäng att sätta på - och skaftet är bara att koppla loss om man vill köra bara själva grejen så att säga.

Jag trimmade och trimmade, både på tomten och utanför, tänkte att jag skulle försöka köra slut på batteriet - se hur länge det räckte - men det var rena Duracell-kaninen - gick och gick och gick....

Halleluja!!!!! 


Sökträning å Lovö på förmiddagen - nytt plejs - bra sökskog men attans jobbig terräng, både för figuranter och förare.

Så jobbig att en i gruppen nu går på kryckor.....rejäl stukning....men det kunde ha gått ännu värre - huvva!


Nu är det klippt!

Klippt hela "egendomen" (hähä, ca 600 kvadrat), utanför, och jag har även klippt  alla stigarna på fältet - yes!!! Gick knappt att ta sig fram där. Hade en liten fundering på att dammsuga också - men då skrekmina leder åt mig "är du inte riktigt klokk i skalen"??? "ok då gnällspikar...." Så nu blir det käk och lite TV-gloende. I morgon bitti åker vännerna och jag till Sally och hennes familj på Sparrsätra prästgård utanför Enköping - då blir det vallningskurs för Skrållan!


Nu ere´fredagsmys.....

 




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards