Direktlänk till inlägg 22 juni 2012

I den här delen av landet....

Av Britta Hammarström - 22 juni 2012 17:26

..har vi en rackarns tur med vädret i dag. Sol och blå himmel, rätt mycket hård-blåst på förmiddagen, men det har lugnat sig helt nu. Vännerna och jag tog en ordentlig promenad på förmiddagen

 

Sedan bar det å´till Helgö - Birgitta och jag var bjudna på sillunch till Bettan och Olle - gott!

Efter lunchen sammanstrålade vi hemma hos mig och tog min bil till Ekebyhovs slottspark, för att titta på midsommarfirandet.

Fullt med folk i parken, det pic-nicades, dansades små grodorna och fikades alldeles kolossalt. Vi träffade diverse vänner och bekanta, tog också en fika och bara satt och hade det mysigt.



Vännerna och jag fortsätter midsommaraftonen här hemma i lugn och ro - var faktiskt bortbjuden på middag, men valde att vara hemma, eftersom jag inte har någon hundvakt.


Det här gulliga midsommarkortet kom från Sally med familj - jag tror att kransen blev en aaaaning för stor   

 


Sally ser väldigt nybadad ut.....

Det behövdes, för hujedamej så skitig hon var efter vallningen i onsdags - det var vi allihop förresten. I själva hagen var det inte särskilt sk-gt men på vägen dit........ Allt jag hade på mig åkte i tvättmaskin när jag kom hem och götarna fick bada fötter och ben. Hippie var utlokaliserad till Bettan och Olle och avhämtades vid 22-tiden.

En aning framåt gick det nog för för flera hundar i onsdags, men det är långt kvar innan det har gått in i de små knopparna vad det egentligen är vi vill. Örjan gick efter med lina, och det funkade bra, Skrållan började faktiskt ta ner tempot - när jag sa "stanna", så höll Örjan tillbaka henne med linan och när hon sedan fick kommandot

"framåt" igen, så hade hon inte så hög fart. Hon är rätt fokuserad på mig fortfarande, vill gärna till mig - men så kommer hon på vad det är hon håller på med och så går det bra en stund. Vi håller inte på länge med varje hund, det tar ordentligt på dem mentalt. På oss förare också kan jag säga.....mycket att hålla reda på....

Sally har kommit längre - Åsa börjar nu köra "höger" och "vänster" med henne, men Örjan hade henne fortfarande i lina, det går lite för fort annars....


         


 Det ska börjas i tid......

Ewa Sundin hade med sig Ampe 8 månader och lilla fröken Maizan, som inte är 3 månader ännu.

Och lilla Maizan fick prova på hon med !


Bitte,Stina och Skrållan tittade intresserat på när Maizan fick gå in i hagen

"Det är bra lillsk-en - visa kossan vem som bestämmer!"

 




 


Här börjar Maizan visa intresse för kossan.

 


"Stor är hon, men jag ska nog våga mig ännu närmare".....

       


Och här får vi sitta, medan matte rantar runt med kameran....


Vi tog en paus och fikade borta vid gården - lilla maizan blev ordentligt avkollad och godkänd.av alla mina tre damer. Har tyvärr ingen bild på Ampe - en väldigt mysig ung man, som blev så otroligt förtjust i mina damer och det var ömsesidigt. Han kom och la sig hos dom, tätt intill, och det accepterades helt och fullt. Gick jag iväg med dom så hängde Ampe på - rart!

       


Nästa vallningsomgång blir den 4/7, då kan jag tyvärr inte vara med, är på väg till Ystad och Colliekampen då. Jag kommer att åka till Sallys gård någon gång dessförinnan och bara låta Skrållan gå där med mig bland korna.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards