Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

En väldigt trevlig...

Av Britta Hammarström - 16 februari 2012 17:36

..och klart hundorienterad middag var jag på i går kväll. Medförde Stina, Bitte och Skrållan (Hippie var hos kompisarna på Helgö) till familjen Feldt-von Otter i Nacka. Där finns ju Valle, pappa till Bitte, och Ruben, bror till Bitte, samt Alex, son till Bitte och brorsa till Skrållan.

Övriga gäster var - numera västgötaspetsägare, Barbro Börjesson och Christine, god vän till Birgitta och K-O och hennes rara am.cock Tjabbe. Gissa om det blev hundsnack    Himla skönt att bara babbla hund utan att någon eller några tycker "meeen så jobbiga dom är"!


Hundarna minglade glatt, Skrållan är på 5:e löpdagen och börjar bli en aning flirtig, men inte så mycket att det blev jobbigt för grabbarna. Tjabbe var "åtgärdad" så han brydde sig inte alls, Valle är stensäker "jaha dag fem, inget att bry sig om", Ruben och Alex var lite intresserade, men inte mer än att Birgitta kunde öva "ligg och stanna kvar" med dem vid middagsbordet. De låg och stannade kvar, hur duktiga som helst.

Skrållan tyckte ett tag att hon kunde försöka få igång dem, men då tog jag henne i koppel medan vi åt - och hon låg stilla som en droppe bredvid mig.

Skjutsade sedan Barbro (Dixi var hemma hos husse i  Långsele) till hennes hotell i Bromma. Denna där sidan av stan´d v s Nacka med omgivningar är jag inte så bra på, så jag lyckade naturligtvis ta ett avtag fel på hemvägen - blev en lite sightseeingtur innan vi kom upp på motorvägen åt rätt håll  .

Barbro hade inspelningar både i dag och i går, därav hotellvistelsen.

Vi konstaterade att inte trodde vi väl, -91 och -92, när jag (och även Bettan) gick  lärarkurserna i hundtjänst på Hundskolan i Sollefteå och hade Barbro som huvudlärare, att vi skulle sitta här 20 år senare med ett knippe västgötar. Fast för rätt många år sedan bestämde sig Barbro och hennes man  för att ha en västgöte, när de sista schäfrarna gått hädan och både min Clara Cluck och Bettans Acke Ackspett,som var med i Sollefteå, hjälpte till att stärka beslutet.


Jag måste hej..jag måste hej...jag måste hejda mig, när jag ser en tjusig tjej!

Hold it Ruben - det är faktiskt din systerdotter!!!!!



 

Lite allmänt hundmingel









Män gu ändå...vilka snygga grejor!!!  



 


Dukriga pojkar sitter/ligger still och är tysta, när det ringer på dörren.



 


Lille Tjabbe, du var allt en snäll och rar kille du!



   

Och Ruben - dig ska jag ställa ut i Eskilstuna  den 25/2 - ujuj, undrar hur det går?

 
 
Ingen bild

Karin med Deja o Alva

16 februari 2012 19:12

Oh, vad jag skulle velat vara med och lyssnat, gärna i skepnad av en fluga.

Britta Hammarström

16 februari 2012 22:07

Nä-ää, i så fall skulle du ha varit med i skepnad av Karin :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards