Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Stina och Bitte...

Av Britta Hammarström - 11 februari 2012 15:25

... kan nu sätta en ny titel framför sina namn - RLD N   

Jajamensan! Bitte kom med hon också och båda flickorna skötte sig så himla fint! Stina fick 87 poäng och Bitte 79.

Om deras matte inte hade varit så iniförbankat korkad     så hade Stina haft 97 och Bitte 99 poäng. Det är lurigt det här med rallylydnad - man tycker att man har memorerat banan, banvandrat i 190. Går sedan lugnt och fint med hunden, som följer hur bra som helst och lik förb.... lyckas man göra fel!

Nåja, nu har båda två sina tre godkända resultat och vi kan träna på i fortsättningsklassen - och slipper kopplet !

Träningskompisen Kerstin med dansk-svenska gårdshunden Chico, fick sitt andra godkända resultat, men finfina 88 poäng - jättegrattis Kerstin!


Väldigt skönt att det inte var så kallt i dag, det räckte bra med de -5-6 grader som var. Tävlingen flöt på bra, och som vanligt var stämningen god och trivsam. Eloge till Apollogruppen för denna tävling, som blev rätt mycket större än de trodde från början.


Nu ser vi fram emot en lugn och stillsam lördag eftermiddag och kväll. Vännerna har fått mat och vi ska gå en vända snart, sen´ska matte göra sig en god middag och bjussa sig själv på gott vin till maten - kan man väl vara värd, även om man var korkad   


 

  

 
 
Ingen bild

Gunvor

11 februari 2012 19:41

GRATTIS !!!
Stina och Bitte har nog en mindre korkad matte än stackars Vilma. Jag kan fortfarande stöka till det med att inte skilja på höger och vänster.

Britta Hammarström

11 februari 2012 21:15

Vet inte förrän jag får prötiköllet via mail - men jag misstänker att det är precis vad jag gjort :0)
Man är så otroligt koncentrerad på hunden....

 
Ingen bild

Duritzan

11 februari 2012 20:20

Grattis till resultatet - beklagar poängmissarna.
Det tar du igen i nästa tävling :-)

Britta Hammarström

11 februari 2012 21:13

Tack! Bara att försöka skärpa sig :0)

 
Ingen bild

Monica

12 februari 2012 09:46

Grattis till er! Ni är så duktiga. Visst är det klurigt med rally,
men det gör det lite mer spännande.

Britta Hammarström

12 februari 2012 09:48

Tack! Tjejerna var verkligen kanonduktiga i går - brydde sig inte ett skvatt om den ovana miljön utan var helt fokuserade.
Klurigt var ordet sa Bill, ordet var klurigt, sa Bull :0)

 
Ingen bild

Karin med Deja o Alva

12 februari 2012 10:22

Vi säger grattis igen! Lustigt poängsystem tycker jag helt olikt lydnaden o brukset.
Tror att Ystra är väldigt stolt över syster Stina.

Britta Hammarström

12 februari 2012 13:46

Jag är säker på att Ystra håller koll på oss!
Nu ska jag fylla i ansökan om RLD N-diplomen:0)

 
Ingen bild

Marianne o Exi

13 februari 2012 16:48

Grattis från oss! Duktiga flickor;)

Britta Hammarström

13 februari 2012 21:22

Tack! Dom var superduktiga :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards