Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Britta Hammarström - 24 juli 2011 18:32

Sicken blåst! Vinden har legat i hela dagen, riktigt rejält - var faktiskt lite orolig att partytältet skulle ge sig iväg. Förankrade det ytterligare med 3 extra linor - hittills står det på plats....

Valparna har ändå kunnat vara ute flera timmar, men nu har jag tagit in dem, blåser för mycket och för snålt.

Plockade av vinbär på förmiddagen, både röda

 


..och vita  (äsch, di blev suddiga - använde telefonen i dag)

 


Ida minglade med sina barn

 


..och lärde dem lite ditt och datt.

"Titta nu barn, nu tar jag den här leksaken....och....grrr...den är alltså MIN nu va...."

   


Men de kan busa lite med varandra också, inte bara lära ut "veta-hut-saker"

 


"Iiiiihhh, mamma hjäääälp, det kittlar,hihihihi..."

   


"Nu kommer jag och TAR DIG!  "  " Iiiiihhihihihi...."


"Mamma, mamma - ta oss också, mamma, vi med, mamma!!! "

   


"Nä hörni ungar, nu får ni leka själva, nu är mamma trött!"


På eftermiddagen kom Yvonne, med syskonbarn och pappa Kotte, på besök.

Det blev mycket valpgull, fika med smarriga muffins som Yvonne medförde och jag bidrog med glass.

   


"Ähum, harkel, harkel - äähh, goddag små barn, det är jag som är er far! Så roligt att se att ni verkar så välartade, harkel, hhrrmm...ja...så att säga...och det ena med det andra.... "


"Sejerude....jahaja, intresseklubben antecknar......."


 

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards