Alla inlägg den 24 april 2011

Av Britta Hammarström - 24 april 2011 12:23

...lökarna, brukar jag spara och peta ner i jorden på våren. Ibland tar dom sig och blommar igen, ibland inte. Petade ner 5 stycken runt lilla syrenträdet för några dagar sedan.

Morgonen efter ser jag fröken Skrållan fara runt i trädgården - skutt, skutt, bolla, bolla, slänga runt, hopp, hopp, kasta iväg - visst, var det hyhacintlökarna    

"hörru din lilla typ, sluta genast med det där ", säger den förtretade matten. Skrållan slutar genast och ser lite passande skamsen ut.

Lökarna petas ner igen och jag pudrar ordentligt över jorden med cayennepeppar. Det borde hon känna på långt håll och bli avskräckt av.......

Nästa morgon - skutt, skutt, bolla, bolla........

Nu ser det ut så här runt trädet



"ååhhh så skönt det är i solen - lökar? Grävt upp? näääää, det känner jag absolut inte till....."

 

"Fast när du säger det så...... det var faktiskt några lustiga små lökar som riktigt hoppade upp ur jorden, precis framför nosen på mig ochså gärna ville att jag skulle leka med dom....och då gjorde jag det....lite grand....

Hittar på? Näääää - det är dagsens sanning......nästan....."

     

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards