Alla inlägg den 13 april 2011

Av Britta Hammarström - 13 april 2011 18:52

...och det är nog bäst att du gör det nu, ett bra tag framöver, käre Trofast, annars får du byta namn till......

...tja, vad sägs om Trolös??

Lämnade karetan i går för service, däcksbyte och titt på avgassytemet, eftersom jag tyckte att det lät lite mer än vanligt under - ingen V8 precis, men lite mer.


Jodå, Mulle Meck ringde kort efter att jag lämnat bilen och tagit mig hem bussledes (glömt att boka lånebil - skyll dig själv!) och förtalte att bakre ljuddämparen måste bytas och så "jo, eeeh, du har rätt bra läckage på ena stötdämparen fram". Och det vet jag ju, att byta en stötdämpare gör ingen bil glad - bara att byta bägge.......

Snälle M.Meck ringde sedan och talade om att han hade ett ärende alldeles i närheten av mig och kunde hånka upp mig på vägen tillbaka.

Så nu har man en grundligt genomgången kareta, med sommardäck, ny ljuddämpare bak och nya stötfångare fram.

Undrar vad bilh-etet ska hitta på nästa gång   

Vet inte än vad det kostar - Mr Meck tycker att jag är så betrodd att jag inte behöver lösa ut bilen med kort eller kontanter, jag får faktura - ser, lätt hukande, fram emot den......


Eli har inte varit här på ett par veckor, p g a ögon inflammation och en vecka jobbade Janne hemma.

Men i dag blev det hämtning. Eli sken som solen när jag kom "farmor jag älskar dig när du kommer och hämtar mig" - underbart att han åtminstone älskar mig då    nä, man suger i sig och är så glad sååå.

När vi kommer hem pratar vi lite om vad som timat under dagen, sedan brukar Eli vilja titta på "Bondgården" och någon annan lätt sinnessvag tecknad historia, medan jag lagar middag.

Det är säkert jättetjatigt att glo på bilder av liten gosse i soffhörn, tillsammans med hundar. Men att se dem gör mig lika varm om hjärtat varje gång - nu har dessutom Skrållan helt och hållet anammat Eli och vill vara så nära som möjligt, hon också.

Bitte höll ställningarna i köket - matlagning måste övervakas! men de andra cirklade runt Eli och bytte plats lite då och då i soffan.


Kolla Skrållan, vilken cool kossa!

 


Meen Hipppie, inte i örat....

 


Stina upptäckte givetvis att jag tog fram telefonen och "siktade" - anlade blixtsnabbt uttråkad min...

 






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards