Alla inlägg den 10 april 2011

Av Britta Hammarström - 10 april 2011 09:54

...ska man göra.

Fick ett mail som jag gärna delar med mig av (tack Gunnel)


Optimisten - ser ljuset i tunneln...
Pessimisten - ser mörkret i tunneln...
Realisten - ser tåget i tunneln....
Lokföraren - ser 3 idioter på järnvägsspåret.


Jag tycker  att det är vår nu! Fr o m i dag! Men det har varit segt....

Tänker fira med att ta ut tvättvindan och hänga tvätt pån´.


I går eftermiddag firades svärdotterns 36-årsdag. Äldsta barnbarnet Sam åkte med mig från Tappström, efter att ha varit på teorilektion i körskolan. Sam går på hantverksgymnasium och ska bli smed. Hade gjort vackra löv i mässing till Pernilla, visade också ett arbetsprov - en långstjälkad ros i stål.Ett annat arbetsprov var en bit stål där han svetsat diverse fogar - perfekt!  Man blir så stolt över sina barnbarn att man nästan lyfter från marken!

Mellanbarnbarnet Lisa konfirmationsläser - för "familjeprästen" Pernilla. Hämtade dem häromdagen efter "påskvandring"(Ps bil var lite krasslig) - vilken härlig grupp ungdomar som kom ut från kyrkan, jag blev så glad bara av att se dem.


Och minstingen då - vad kan man skryta om honom? Jo att han har världens finaste glugg i fejset, inga gaddar alls framtill i överkäken. Och så är han väldigt uppfylld av att han  ska börja "riktiga skolan" i höst.


Så - nu har jag skrutit färdigt...



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards