Alla inlägg den 9 april 2011

Av Britta Hammarström - 9 april 2011 18:40

....är inge´kul...när di är onda......

Nu är det höftlederna som larvar sig. (larvar sa Bill, larvar sig var ordet, sa Bull)

Går som en...tja....som en som har ont i höftlederna. Förb.. också  .

Men det är bare te´å´bite  ihop, ta Voltaren och gå på - sitta still ska man inte!

Det blir någ bättre om ett tag - misstänker att allt halt underlag och all snö har bidragit till att trötta ut lederna mer än vanligt.


Nog om detta.


Nu är det nog slut på Ida och Kottes kärleksmöten - men jestanes så de har legat i     Helt galna båda två - har slängt sig mot varandra, puss, puss, puss  och så efter ett par minuter - tjong i medaljongen!

Nu kan vi luta oss tillbaka och vänta till en bit in i maj, då det blir dags för ultraljud - spännande!


Har inte blivit mycket träning på sistone - dels beroende på diverse åkande med Ida, dels beroende på de förb.. höftlederna.

Men nu sk-r jag i dom, nu ska vi dra igång träningen - i morgon blir det collieträning på klubben. Tisdag,hitta-övningr för Skrållan, övriga dagar lydnadsträning med Hippie och så på fredag startar vi träningen med rallylydnadsgruppen. Hej och hå - nu kör vi på   

Nästa lördag är det MH på klubben. Jag är inte inblandad annant än att jag skött det administrativa och ska fixa lunch åt funktionärerna.

Söndag är det utställning i Västerås - ska ställa ut Stina och lilla Skrålle-trollet.

Läkningen av Bittes lårmuskel på vänster ben är väldigt långdragen. Jag vet att sådana skador kan ta upp till ett år....

Nu ger jag henne behandling med intra-ljud varje dag (har hyrt apparat av Anna E),masserar också, när hon ligger bredvid mig i soffan, jag märker att hon tycker att det är skönt.

Lilla gumman - känns så tradigt att behöva passa på henne - hon får inte "mat-dansa", inte hoppa i och ur bilen, inte röja med de andra. Fast det verkar hon inte sakna. Damen är i alla fall på sitt sjunde år och leker inte så mycket - det finns så mycket annat att pyssla med på promenaderna. Sniffa, sniffa, käka harlortar, leta upp gamla tuggummin (blähh), kolla lite här och lite där....frusta i sorkhål.....

Tidigare har Bitte varit lektant åt Hippie, nu är det Hippie som är lektant åt Skrållan - både Stina och Bitte verkar rätt nöjda med det arrangemanget   


Nu går jag och fixar käk.







Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards