Alla inlägg den 15 april 2011

Av Britta Hammarström - 15 april 2011 16:17

...på nätet är det gott om.

Alla har väl fått dessa mail om märkliga vinster,"din mailadress har vunnit 500.000, påstådda arv efter fullständigt okända avlägsna släktingar, förslag om att delta i diverse projekt, läs "skicka pengar" m m, m m...

Sådana mail tar ju min Spamfighter hand om och är bara att deleta.


Senaste veckan har jag fått två andra mail som slunkit förbi Spamfightern.

Ett kom från (sades komma från) Blocket.se. I  mailet fanns Blocket logotype och texten sa "din annons bryter mot Blockets regler...blablabla.....innehåller orealistiska erbjudanden...." och så skulle jag lämna några kompletterande uppgifter. Jag har ingen annons på Blocket!

Kontaktade Blocket via mail och fick prompt svar att detta var ett bedrägeriförsök, hade inget whatsoever med Blocket att göra och om jag lämnat ut något kontonummer skulle jag omedelbart kontakta min bank och dessutom polisanmäla det hela.

Jag hade naturligtvis inte lämnat ut någonting, utan knäppte bort det hela utan att över huvud taget svara.

Efter ett par dagar kom ett mail från Pay Pal, med deras logotype, som sa att det saknades några uppgifter rörande konto och blablabla....

Anlitar inte Pay Pal!!!

Gick in på deras hemsida, men där måste man fylla i en massa uppgifter för att bli medlem und so weiter - kände inte för det utan fimpade bara "falskmailet".


Kanske dags att byta mailadress....


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards