Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Britta Hammarström - 8 februari 2011 19:24

 ....Svarta Handen slår till!


    


Hemsk va?

Kom mig äntligen för att ta mig in till Västmannagatan och hämta 2 vänsterhandsorthoser. Ser ju inte så himla nätt och klädsamt ut, men vem bryr sig om hur en gammel käääring ser ut   Inte jag i alla fall.

Orthosen är faktiskt skön att ha, avlastar fingarna en hel del trots att den slutar vi knogarna. Går nog inte att ha den när man slabbar som värst i köket, men när man gör allt jobb som är lite tyngre.


Känner mig väldigt nöjd å vännernas vägnar i dag. Kort prommis på morgonen, sedan bilen till Brommaplan och tuben in till Odenplan - att tänka sig parkering runt Odenplan är utopiskt.

Hemma igen blev det snabb lunch och så foro vi åstad till klubben. Rejäl vända på golfbanan - mycket snö på den här banan fortfarande, men någon har kört med pistmaskin ( eller tocket ) i stora svängar över i stort sett hela banan,så det går hyfsat att ta sig fram.

Sedan tog jag vännerna en och en och tränade! För första gången på jag vet inte när - klang och jubel tyckte flickorna.

Hippie fick göra framförgående, hopp-sitt-hopp, inkallning och linförighet, avslutade med lattjolajbanlek med boll-i-snöre.

(Det går att röra sig bitvis på appellplanerna, med betoning på bitvis). Bitte och Stina fick träna rallylydnadsmoment och lilla Skrållan - ja den lilla kråkan får börja i första klass   Vi tränar sitta rakt vid sidan och gå fint vid sidan ett par steg, inte mer nu i början.

Gun-Britt kom med Mulle schäfer och fröken Vicky, också chäfer - en trevlig flicka på 7 månader.

Vi tog Skrållan och Vicky och gick ut en bit på golfbanan. Skrållan hade först lite ragg på rumpan och var lite osäker, men det dröjde inte många minuter förrän de for omkring. Sedan snusade de runt, ibland isär och ibland sida vid sida, sniffande på samma fläck, lugnt och "kamratligt".


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards