Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Britta Hammarström - 23 februari 2011 19:24

Grattis också till dina syskon

EXI, HETSA, MOLLY, HUMLAN OCH FIGARO


Av Britta Hammarström - 23 februari 2011 09:46

...tänder tittade man ut i går morse. MER SNÖ! Paltade på sig och gick muttrande ut för att skotta. Den som plogat gatan på natten måste ha varit full (men nej, net var han/hon nog inte.....) eller haft ruggigt dålig syn - märkligaste plogning jag sett. Bara att hugga i och flytta på vallen.

Sk-tkallt!

Framåt 11 var det dock -7, åkte till klubben, mest för att gå i skogen och få lite omväxling. Dit kom ett helt gäng - de flesta från Hundvännerna, en trevlig grupp som bildats "bara så där". Opretentiöst, trivsamt hunderi. Man träffas, går promenader,med "leende koppel", tränar att mötas,tränar osäkra hundar i umgänget med andra hundar,vill någon träna något särskilt så hjälps man åt.

Initiativtagare är M BK:aren Lotta, som tränar sin Frasse till vårdhund - en suveränt initiativ Lotta!

Vi delade upp oss i två grupper, en grupp gick först, utefter grusvägen vid klubben, den andra gruppen startade lite senare och så gick vi, vände, möttes, tränade kontakt, tränade att sitta och se andra hundar gå förbi etc....

Ibland träffas Hundvännerna och går i centrum eller någon annanstans - miljö- och socialträning.

Jag gick först med Skrållan, hon är inte lika van som mina andra att träffa nya hundar och lite osäker ibland - superbra träning för henne. Skrållan var jätteduktig, helt fokuserad på mig hela tiden, vi "pratade" med varandra och ibland fick hon stå eller sitta bredvid mig och bara se de andra gå förbi.

Jag bytte sedan och tog Stina och Bitte tillsammans, gick också väldigt bra, men är ändå en jättebra träning för dem och en omväxling.

Hippie fick också göra lite hundmöten, men hon och jag gick också ner på appellplanen - dit för övrigt de flesta andra också gick efter promenadträningen - och tränade lite lydnad. Toppen! Tyckte Hippie.


I dag blir det ingen sökträning, -25 i natt och nu är det -15. Får se mitt på dagen om jag åker ut bara för att gå i skogen, om solen har värmt upp till dräglig temp.


I går eftermiddag klippte jag Hippies tassar, så att hon slipper isklumparna, hon klarar kylan mycket bättre utan dom.

De tre musketöserna satt naturligtvis tätt ihop nedanför sängen, där Hippie låg på en frottéhandduk.

Mycket missnöjda!


Ursäkta att vi frågar! men hur länge ska du hålla på bara med Hippie????

  



Hallå!!! Vi då! Vi är här, vi finns!!!

(som om jag skulle få en chans att missa det   )

  


Hippie tog det hela med knusende ro.

  

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards