Direktlänk till inlägg 2 december 2011

Dagarna traskar iväg...

Av Britta Hammarström - 2 december 2011 14:51

....och på något märkligt sätt blir de fyllda av saker att göra - varenda en!

Den här veckan har det varit många besök på klubben, men i ärlighetens namn ska sägas att de flesta av oss, som varit där, har mer suttit inne och fikat och pratat, än tränat. Promenader på golfbanan har det blivit och korta träningspass, men som sagt, mest snack - och det ska man unna sig det också   

Papirerna till Stora Stockholm har kommit, västgötarna är först ut i sin ring (kl 09 00), vilket innebär att man förmodligen bör vara på parkeringen senast 08 00, om man inte ska behöva gå från andra sidan Huddingevägen - ungefär 8000 hundar på två dagar....

"Amerikabreven" är skrivna, d v s julbreven till släktingar over there, likaså julbrev till vänner i andra länder - skickas i dag med det obligatoriska julkortet. Jag gör ett varje år med hela familjen på, och släktingar och vänner tycker att det är trivsamt att följa hur barnbarnen växer och att vi andra hänger med och mår bra.


Härligt att i går äntligen få öppna första luckan i adventskalendern, fast jag hade helst velat ha en med glitter på......

och tända adventsljuset.

Självklart har jag både kalender och ljus varje år - har inte ni det   

I morgon blir det pepparkaksbak, både hårda och mjuka  (LCHF-style of course). Tror jag ska göra julköttbullarna också..

   


I dag är det annars en sorgsen dag, Stinas fina syster Ystra finns inte mer.

Karin tog det kloka och oundvikliga beslutet i morse och Ystra fick somna lugnt och stilla i mattes famn.

Vi som är hundmänniskor vet precis hur det här känns - hur förtvivlat ont det gör, även om beslutet är helt rätt.

Jag gråter med dig Karin, tänker på dig och Lasse och kommer alltid att minnas Stinas "krabbsyster" - rara, snälla Ystra.







 
 
Ingen bild

Karin med D o A

3 december 2011 12:32

Tack,Britta för dina fina ord om Ystra. Jag kan se Ystra framför mig när hon alltid blev "krabba"när hon hälsade på sina systrar, enbart systrarna inte någon annan hund.

Britta Hammarström

3 december 2011 13:15

Det finns bara fina ord att säga om Ystra :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards