Alla inlägg den 15 december 2011

Av Britta Hammarström - 15 december 2011 16:37

Efter diverse hemmasysslor och skogspromenad, stuvade mandrom in denavBoxergodickegodkändadigitalboxen i bilen och åkte mot Barkarby. Skulle tanka på Ok/Q8 - 95-oktanig bensin slut! Nåja, det var väl inte hela världen, tankade på obemannad mack på vägen. Hittade lagershopen, lämnade tillbaka denavBoxergodickegodkändadigitalboxen, fick diverse papirer påskrivna och anvisades rad 20, hylla 5, där skulle denavBoxerGODKÄNDAdigitalboxen finnas.Hittade raden, hittade hyllan - som gapade mot mig helt, fullkomligt, totalt TOM! Kollade intilliggande hyllor - icke!!   

Stönade, räknade till 3, talade om för mig själv "det kommer att ordna sig" och letade mig till informationsdisken - som var helt tom och obemannad....

Väntade....

Väntade lite till....

Vi blev fler som väntade......

Ung man kommer, jag framför mitt ärende, han tittar (rätt trött och uppgiven) på mig och säger att han ska gå och kolla...

Jag väntar....

Väntar lite till...

Ser den ungen mannen pratar med annan ung man som skakar på huvudet och pekar bortåt lokalen.

så småningom kommer ung man nr 1 tillbaka, ser om möjligt ännu mer trött och uppgiven ut och talar om att "det finns ingen kvar, trots att det står så i datorn". (Och trots att jag fått info om att en ska finnas till mig i dag).

Jag känner bara "jag håller inte på med det här längre, jag ska en förb..box NU"! och frågar om det finns någon annan, till ungefär samma pris, som är godkänd.

Den unge mannen läser och läser på datorn, läser och läser.....

Och så visar han mig vad som finns - och som givetvis är dyrare än den jag först skulle ha....  

Jag känner hur alla teknikgudar skrattar sig fördärvade.....  

Får i alla fall avdrag med 200 spänn för att jag fått fel information - det fanns ju inte det jag skulle ha, trots att det var utlovat (eländet var dyrare i alla fall, men inte oöverkomligt).


Och till slut - det fungerar, kanonbild  - MEN jag behöver inte CI-modulen   


Nu går jag och bakar   




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards