Alla inlägg den 7 december 2011

Av Britta Hammarström - 7 december 2011 13:20

Har faktiskt lyckats hålla dagarna precis på adventsljuset, Vissa år har man råkat bränna av en dag för mycket, andra år måste man så att säga "elda i kapp".

Skön promenad på Skytteholms golfbana - golfarna verkar nu ha gett upp totalt, inte en klubbärare inom synhåll   Man fick hålla sig på gräset, alla gångar var snorhala.

Skrållan börjar bli en riktig rackare på att hitta golfbollar, nu har hon också hajat att om man överlämnar den till mig, får man en karamell!

Resten av gänget kan komma med en boll någon gång ibland, men Skrållan letar verkligen efter dom - duktig liten dam!


Här hemma kör vi nu med träning av "bakdelskontroll". Alla fyra har lärt sig att gå upp med framtassarna på liten trälåda, nu har jag börjat belöna att traska runt lådan med bakbenen och framtassarna fortfarande på lådan. Jättevanlig träning för många, men jag har tränat bakdelskontroll på lite annat sätt tidigare - kul med lite nya grejer - och bra inomhusträning.

Vi tränar också "sidbyte" d v s att hunden ska byta sida framför mig och bakom mig - kommer ju diverse figurer med hunden på höger sida i avancerad- och mästarklass i rallylydnaden. För dem som kör agility är ju detta vardagsmat, men inte för en annan.....


Alla "utrikes" julbrev och julkort är nu skickade, dags att fixa "inrikes". Jag tycker fortfarande att det är kul att skicka julkort per post, gör det till släkt och gamla vänner, men skickar också via Internet. Via posten är ju inte precis det billigaste sättet att skicka......


Nähä, nu är det dags att tvätta köksgolvet och städa ur kylskåpet. Liten prommis till och så är det Eli-hämtning.





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards