Alla inlägg den 5 december 2011

Av Britta Hammarström - 5 december 2011 16:34

...när jag släppte in vännerna från baksidan för en stund sedan, såg jag att det fallit några snökorn.

 
111205 - snö!


Vädret har varit fantastiskt i dag, ingen blåst (!), sol, klar himmel.

Promenix x 2 vid klubben och lite lydnadsträning med Hippie. Bitte och Skrållan ska gå på kurs i kväll.

En klubbkompis går rallylydnadsinstruktörskurs (det blev långt..) och behöver göra ett projekt - vi, träningspolarna -  ställer upp som projekt   

Stina får gå lite på sparlåga, hon verkar inte ta det så hårt.

Lämnade in två västar till skräddare A. i dag - för att sys in - väldigt trevligt att ha kläder som behöver sys in....

12,5 kg märks lite på kläderna.

Jag började på den ena, men det blev inge´ bra. A. muttrade över sömmar och sysätt, sa att "dom hittar på så mycket kostiga sätt att sy nuförtiden inom konfektion, förmodligen för att det ska vara svårt att ändra och man måste köpa nytt i stället". Han skulle i alla fall fixa till det och ringa mig så att jag får prova.


Hippie stod som fastvuxen på en av "godisstenarna" i skogen - undrar verkligen vem eller vad som varit på den - hon dammsög verkligen stenen, hur länge som helst, fullkomligt fixerad vid den.

 

 


Många som livnär sig på den här stackarn´

 


Vackert var det med solljuset strilande genom grenarna.

   

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards