Alla inlägg den 25 december 2011

Av Britta Hammarström - 25 december 2011 10:03

...som vanligt känns det nästan lite snopet så här på juldagsmorgonen - är den redan slut....julafton....


Men den var väldigt trevlig, så länge den varade. Julmat avåts, Kalle tittades på medan vi drack kaffe och käkade glass. Julmaten ja.... Jag höll på och donade i köket, när jag plötsligt hör Janne säga "men HALLÅ DÄR! Vad håller du på med,LÄGG AV"!  Hundgängets leading tjuv - Bitte - hade lyckats sträcka upp näsan på bordet och fått i sig en tredjedel av den rökta laxen, prydliga "laxrosor", väldigt lätta att snappa åt sig  Bitte brukar inskränka sig till att dricka upp mitt kaffe (som är hälften kaffe, hälften mjölk) om hon kommer åt det, på trädgårdsbordet t ex, eller snabbt sno någon liten bit av kompisarnas kex eller annat godis, om tillfälle ges. Men det här.....  Bitte blev vederbörligen åthutad, men jag tycker inte att hon såg nämnvärt stukad ut för det - inte mycket som den damen tar åt sig.
Så var det dags för klapparna
 
och tomten....
Och minsann! Här kommer han!
En väldigt lång tomte! Faktiskt lika lång som Elis pappa Janne....
   
Eli var precis så förtjust och glad över tomten, som små barn är - innan dom slutar tro på honom...
 
Janne.....ähhh...jag menar TOMTEN, var också precis som en tomte ska vara, lite brummig och snäll.
 
Eli verkade inte ha en susning om vem som dolde sig bakom skägget.
 
Och så här glad blev Lisa, när hon fick en "snug-rug". Munkjackan, som också var julklapp hade redan åkt på.
   
 

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards