Alla inlägg den 10 december 2011

Av Britta Hammarström - 10 december 2011 20:07

.. inte hade jag väntat mig att få några rosafletter med hem - faktiskt inte! Men några blev det i alla fall, och det får man vara väldigt glad över, med tanke på att det regnade 2:or och duggade 3:or i västgötaspetsringen i dag.

Först ut var Skrållan, som fick Very Good, vilket var väntat, men hon är glad och frimodig i ringen,är nätt och prydlig att titta på, visar sig fint och gillar hela grejen. Vi får väl se om du kniper ett cert en vacker dag, mattes lilla Skrålle-troll :0)

Bitte, välgående, pålitlig och alltid "domarpussande", fick Excellent, kom 4 bland championtikarna, men inget mer - helt ok. Stina, den fina, fick Excellent, CK och kom 2:a bland veterantikarna. Domaren var väldigt förtjust i henne, gullade mycket med henne på bordet - stod och funderade en stund, pausade i kommentarerna till ringsekreteraren (domaren var finska , men svensktalande) och så sa hon "jo, jag säger så här -  har en gammal dams uttryck" och så står det i kritiken, helt rätt :0)


Stort tack till mina supporters och koppelhållare - Britta med Ida (som är monterhund i helgen) och Birgitta, som har Valle, Ruben och Alex. Så roligt att ni kom och toppen med all hjälp med mina tre små damer.

   

BIR blev Danga´s Nala-X, en väldigt charmig och söt liten tik, BIM blev inte helt obekante Svedala Samuel Skräddare - stilig herre!

Som vanligt väldigt trevligt att vara på Stora Stockholm, man träffar hela tiden gamla hundbekantingar. Extra roligt i dag var att träffa Barbro Börjesson och hennes Höckgårdens Dixi - Barbro har varit min (fantastiska)  lärare vid ett otal tillfällen sedan 80-talet och enligt henne "är det helt och hållet beroende på dig" som hon har västgötaspets i dag :0) Barbro gillade nämligen både min Clara Cluck och Bettans Acke Ackspett, när vi gick lärarkurserna i hundtjänst  på Hundskolan i början på 90-talet.

Lilla Dixi kapade minsann åt sig ett Excellent - på sin absolut första utställning - grattis igen Barbro :0) Och grattis till din dotter Karin som visade henne så perfekt!


Ytterligare ett kärt möte var med Maria Bråtfors - vi tränade bevakning tillsammans under flera år - oj så roligt vi hade, och så mycket energi vi la ner i träningen!

Maria "hittade" mig på Facebook för ett tag sedan, vi har "pratat" lite där, men det var verkligen extra roligt att träffa dig "live" i dag Maria!


Efter att ha släpat pryttlar fram och tillbaka längs hela utställningsetablissemanget, utfört "spring-i-ring" ett flertal gånger, travat ut och rastat vännerna, travat lite mer, skjutsat Britta och Ida hem till Järfälla (helt och hållet min idé, men jag tror att både Britta och Ida tyckte att det var skönt)  - var man lite slak vid hemkomsten - reveljen gick ju kl 05 00.

Här hemma upptäckte jag att Janne, Pernilla och två barnbarn bebott huset i några timmar. De stackarna är ju utan vatten, pumpen pajade häromdagen - naaaaaajs!

Pumpgänget håller på att fixa det hela,förhoppningsvis har de ny fungerande pump i mitten av nästa vecka - men tills dess....

Så här satt de i godan ro, fikade, käkade choklad,nyduschade och hårtvättade. Härligt att veta att ungarna kan få hjälp i tockna "sittasjoner" utan att morsan behöver vara hemma - nyckel har både Bettan och Janne.Efter fika, prat, fyllande av diverse vattendunkar, nedpackande av ren tvätt, åkte 4/5 av familjen  Hammarström hem til sitt. Lisa var hos någon kompis.

Jag plockade lite,matade och  släppte åter ut vännerna i trädgården - beckmörkt! Vi hoppade över promenad....de verkade inte sörja över det....

Ställde mig så i en riktigt varm dusch - länge.....

Det är (åtminstone för mig) ett väldigt bra sätt att mjuka upp, både kropp och själ efter en lite tuff dag. På med morgonrock och så fixade jag en god middag, med ett glas vin.


Nu känner man sig rätt ok igen. Ska kolla lite på Nobelfestligheterna, får se hur länge man hänger med, innan ögonen faller igen  :0)

I morgon ska jag skjutsa Bettan och Gamma till Mässan igen,vid 12-blecket, de har "montertjänst"även i morgon - ska själv passa på att strosa runt lite och kolla bland stånden, utan att behöva ha dåligt samvete för att vännerna sitter i bilen....








 

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards