Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Sniglar!

Av Britta Hammarström - 16 juli 2011 19:26

Jag har aldrig sett så mycket sniglar som i år ! Vinbergsvarianten är väl som vanligt, men svarta, bruna och fläckiga -

överallt! Mängder! Blääähhh!

 

I dag har småfolket åkt in och ut ett par gänger. Blev lite blåsigt och snålt mitt på dagen, så jag tog in dem och så gick vi allihop i bivack ett tag, bebbarna i köket och storhundarna och jag i sängen - en timmes skön sömn.

I morse drog valparna igång kl 04 00 - tjo och tjim! Tidningar revs sönder, det galopperades runt i köket, glada tjut hördes blandat med ilsket tjut när någon blev biten i ett öra eller så....

Höll mig fast i sängen till 04 45, då gav jag upp, klev upp och gav hela surven käk, bytte de värsta tidningarna,släppte ut storhundarna för morgonkiss m m och sedan sov vi i alla fall till kl 07. Då blev det rejäl "mockning" och uppfräschning i köket, varvid man naturligtvis sätter en naken fot mitt i en nygjord  finfin bajskorv - det är då man tänker "bara drygt två veckor kvar".....

När man sedan har duschat och klätt på sig, ätit frukost i köket med bebbarna ömsom i famnen och ömsom knallande runt fötterna - då tänker man "Nej! Bara två veckor kvar" ......


Fick oxbärshäcken klippt i dag - vilken skillnad!



Näää, sluta nu! Vi ska se liiidande ut - det ska se jättesynd ut om oss!

 


Snälla människor - kom och släpp ut oss - vi har det jättesvårt!!!


Ähh, verkar inte som om någon brydde sig. Vi fortsätter å' leka

     


Mmm, så skönt att sussa efter en dag ute i hagen.

   




 
 
Ingen bild

Karin med Y,D o A

16 juli 2011 19:50

De bruna sniglarna plockar jag med tång i bajspåsar och lägger i frysen. Ska vara det humanaste sättet att bli av med dessa små marodörer. Fina bilder på de väldigt fina valparna.

Britta Hammarström

16 juli 2011 22:48

Du är så snäll du Karin! Själv klyver jag alla på mitten omedelbart!
Haaaayaaaasoooohhh!

 
Ingen bild

Duritzan

16 juli 2011 19:50

Om du hittar sniglar som har en ljusare kant nedtill nästan som en volang så är det spanjorer. De bör dräpas omgående!

Britta Hammarström

16 juli 2011 22:45

Jepp, precis vad jag ser ibland - och dräper - å' inte bara dom.....
Men di svarte är rätt oförargliga.

 
Solan

Solan

16 juli 2011 22:28

Ja det är nog bäst att njuta medans du kan. Fast ibland är det inte så sött med valpar!
Det är som med små barn, dom är goast när dom sover!

http://superninja.bloggagratis.se

Britta Hammarström

16 juli 2011 22:44

Men också precis som med små barn, underbara att hålla i famnen och snusa på :0)
Och Solan - visst är det himla bra med barnbarn - man kan snusa och gosa,umgås och skämma bort, och så tar föräldrarna hand om dem till slut....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards