Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Tja vad ska man säga....

Av Britta Hammarström - 23 mars 2011 10:18

...knappt så man vågar berätta......


I går var det full rulle hela dagen. Kontaktövningar med Skrållan på klubben, två promenader på golfbanan - halva banan var "frilagd", andra halvan var en strid fors - oj oj, så det rann och strömmade!

Jag såg den första fjärilen i går!

I stort sett hela inre appellplanen är snöfri, men fortfarande rätt geggig - några dagar till med sol och blåst så....


Hem och rev fram dammsugaren, dammsög, bytte skynken i soffan, torkade lite här och där. Vännerna fick vara ute i trädgården, sagolikt väder så det gick ingen nöd på dem - fast att en kompostgrind skiljde oss åt var naturligtvis "nöd". Lite då och då kom något fejs i dörröppningen " aaamen, hur länge ska du hålla på"??


På med kängorna och ut i trädgården. Diverse krafs har töat fram på gräsmattorna - typ - rester av fotboll och andra leksaker, lite pinnrester....

Krattade ihop - det såg genast betydligt snyggare ut.

Tog bort de framtöade sladdarna efter utebelysningarna, klippte bort lite vissna växter....

Hängde tvätt, vek torr tvätt. Fortsatte det tröstlösa sökandet efter testledare, A-figurant och en B-figurant till MH:t den 16/4. Börjar starkt tvivla på att det kommer att gå att genomföra. Har beskrivare och en B-figurant....

Jag ringer, mailar, sms:ar......

"sorry, bokad", "kan inte", "är avauktoriserad", har flyttat", "vem söker du, det här numret har jag haft i ett år".....

SBK:s funktionärslistor är inte dagsfärska om vi säger så.

Det tar tid och är j-gt frustrerande att hålla på så här inför vartenda MH  (:

Våra egna figuranter har ofta ställt upp, men ibland kan naturligtvis  inte dom heller.


Kvällen gick.

Gav upp funktionärssökandet och fixade thé.

Satt en stund och slötittade på TV - med den nya boxen kan jag plötsligt se en mängd kanaler - som jag pröjsat för men inte kunnat se - bl a Axess, som är en trevlig bekantskap.

Kände hur ögonen föll ihop...

Vännerna ut en sista gång, fixade deras käk, tvättning och tandborstning och så i säng - försökte läsa en stund, men det var lönlöst.

Vaknade av att Bitte pussade mig i örat - hade verkligen sovit som en sten!

Kollade väckarklockan lite hastigt, "oj så skönt matte har sovit tjejer, nu vill ni ha frukost" - var helt säker på att klockan var ca 06 10 - vacklade upp och ställde ner deras käk. Det var inte riktigt samma fart som vanligt, men nästan. Släppte ut gänget på baksidan och tänkte "men så mörkt det är, kl 6 brukar det vara rätt ljust". Blev misstänksam, kollade klockan - den var nu halv 3!!!!!!!!!!! Inte över 6.


Kände mig rätt fånig......

Vännerna verkade dock nöjda över sitt nattmål, gottade ner sig i sängen och så somnade vi igen - fast jag kände mig fortfarande fånig.......

Gänget fick lite extra käk när jag åt frukost, fast bara lite.....


Jag har nu också beslutat att göra ett uppehåll i sökträningen med Hippie - känner att vi gått i stå lite grand och förmodligen blir det inte tävling förrän i höst.

Nej, nu gör vi ett frest igen med lydnadsträningen - ok, det är inte min favoritgren, men jag får faktiskt ta mig i kragen och göra det roligt för Hippie.


Jag undrar faktiskt varför Bitte väckte mig, det brukar hon verkligen inte göra, annat än om hon tycker att jag sover för länge (d v s längre än till 06 30) - tyckte hon att jag sov för djupt? Hon verkade absolut inte "nödig". Eller var det bara så att jag vänt mig, hon hade behövt byta plats och så blev det en puss så där i förbigående.









 
 
Solweig

Solweig

23 mars 2011 13:17

Visst är dom härliga? Jag har en som väcker mig när någon av kattorna vill ut! Det kan bli rätt ofta en del nätter, men Tora hon har vakten. När jag kliver upp lägger hon sig igen.
Hoppas du hittar dina funktionärer, det är inte lätt alla gånger!

http://superninja.bloggagratis.se

Britta Hammarström

23 mars 2011 15:38

Jag börjar misströsta. Har nu även sträckt mig rätt långt utanför Sthlms-distiktet.

 
Ingen bild

Agneta

23 mars 2011 13:29

Visst var det skönt på Skytteholm idag!!!!
såg din bil men inte dig.
Vi var där 5 pers. + 5 hundar.
Agneta

Britta Hammarström

23 mars 2011 15:36

Jag såg ett gäng på håll med bl a 2 pudlar (tror jag) - det var nog ni. Visst - härligt - vi gick drygt en timme. Varje dag där är dyrbar nu, snart kommer flaggorna......

 
Ingen bild

Agneta

23 mars 2011 17:19

Japp det var vi.
Beräknad öppningsdag är 12/4. Så det är bäst att passa på.

Britta Hammarström

23 mars 2011 19:15

Noterat :0)

 
Irene

Irene

23 mars 2011 19:26

Halv tre... ja då kan jag tänka mig att det var mörkt! ;-)

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Britta Hammarström

24 mars 2011 09:51

Följande natt blev det lite rörelse i sängen (ehhh...missförstå nu inte....) och jag vaknade till, tände lampan och tittade in i ett par förväntansfulla ögon - Bittes :0)
"Nä du vännen lilla, en gång går det, men inte fler, nu sover vi allt ett tag till"!
Bitte sjönk ner, suckade och la sig tillrätta. De andra tre låg och bligade lite, men insåg att det gick inte att lura matte en gång till - och så somnade vi allihop igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards